  • Data: 2010-03-14 14:59:42
    Temat: Re: youtube w telewizjach - prawne podstawy
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

    to in news:4b9c294e$1@news.home.net.pl
    > Tak swoją drogą, to źródłem nie jest chyba youtube, bo nic mi nie
    > wiadomo, by twórcy filmików zrzekali się praw do nich na rzecz tego
    > serwisu. A może się mylę?

    no dobra, nie czepiajmy sie slow.

    Chodzi mi o to, ze:

    dziennikarze telewizyjni przegladaja youtube, sciagaja co chca i
    wykorzystuja w swoich
    programach. (Zdaje sie, ze) cala ich oraz ich stacji/pracodawcow danina na
    rzecz tworcow/autorow/tych co
    to wklepali filmik w youtube polega ledwie na podpisaniu, ze wykorzystali
    jako
    zrodlo serwis youtube. O to mo chodzi.
    I pytam:
    jak jest z aspektem prawnym takiego zabiegu, swoistej kradzieży, ale z
    drugiej strony: ja nie sadze, by telewizje - a zwlaszcza komercyjne - ot tak
    sobie NIE wiedzialy jak to jest z zaplata, z kosztami za wykorzystanie w
    swoim programie tv materialow z yt, na ktorym to ptogramie telewizyjnym
    telewizja zarabia w koncu
    pieniadze.
    Produkujesz np. w tvn, w polsacie jakis program na bazie calkiem ciekawych,
    oryginalnych materialow z youtube, opatrujesz to jakims komentarzem z Polski
    zrobionym gdzies pod kioskiem, dodajesz pare wypowiedzi z wroclawia i....
    masz calkiem ciekawy program, na ktorym stacja zarabia i na ktory BARDZO
    MALO pieniedzy wydaje, bo nie pojechali na przyklad do gwatemali, tylko
    zabrali Gwatemale z youtube. Czujesz?

    Dlatego pytam: gdzie i jaki jest zapis o prawnej mozliwosci swobodnego
    wykorzystywania materialow z yt przez stacje tv?