  • Data: 2010-03-14 15:00:22
    Temat: Re: youtube w telewizjach - prawne podstawy
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

    qwerty in news:hni22u$ng6$1@news.task.gda.pl
    > Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości grup
    > Zwróć uwagę, że w drugą stronę nie można (pokazywać programów tv na
    > youtube).

    _oczywiscie_ , ze nie mozna. Chyba, ze sama tv je tam umiesci. To jest dla
    mnie jasne.

    Ja pytajac o oplate za branie z yt do telewizji filmow/filmikow mialem na
    mysli materialy umieszczane tam PRZEZ AUTOROW.
    Ale też:
    widzialem juz w polskich telewizjach korzystanie z materialow nalezacych np.
    do tv arabskich,a umieszczanych na yt przez kogos. Z pewnoscia nikt Arabow
    telewizyjnych nie pytal o to :) Chociaz...

    Wiem tez, ze materialy z yt emitowane najpierw w CNN moga byc bez problemu
    wykorzystywane np. przez polsat, bowiem polsat ma bardzo ogolna umowe z cnn
    podpisana na korzystanie z ich pracy. I nie musi polsat pytac cnn, czy moze
    wziac cos ich z yt, bo moze, nawet jesli to na yt umiesci czerwony kapturek.

    Ale najogolniej: aby korzystac z materialow yt emitowanych wczesniej przez
    jakies telewizje - musi byc ich zgoda.
    Inna sprawa (i to jest czesc mojego pytania z root posta): co z oplatą, gdy
    same telewizje wrzucaja cos na yt? To sie raczej nie zdarza,ale problem
    jest.
    Czy sam fakt wrzucenia na yt WLASNEGO materialu daje prawo kazdemu do
    powielania? bezplatnie i bez zwrocenia sie o zgode?