  • Data: 2003-02-28 13:24:47
    Temat: Re: wypadek i ubezpieczalnie
    Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > W praktyce będą Ci probowali opchnac wraka i jakies pieniadze (zalezy na ile
    > wycenia wraka). Ale na to bym nie szla (co zrobisz z tym wrakiem?!). To jest
    > z OC a wiec masz prawo zadac rownowartosci wartosci pojazdu sprzed wypadku.
    > Zreszta moze malec nie jest duzo wart i nie bedzie im sie chcialo walczyc?
    > :) (sprawdz po ile srednio chodza te roczniki i powiedz ze tyle chcesz i
    > koniec :)).
    > pzdr
    > aska

    Niestety - rzeczywiste działanie zakładów ubezpieczeń dalekie jest od tego,
    jakie powinno być według naszych życzeń :-(
    Otóż zazwyczaj wygląda to tak, że na sugestię o zatrzymaniu przez
    ubezpieczyciela wraka za jednoczesną wypłatą odszkodowania obejmującego całą
    wartość pojazdu na dzień szkody - reakcja jest pisemne stwierdzenie ,
    ze "ubezpieczyciel nie jest zainteresowany przejeciem wraka".
    I jak go do tego zmusić?

    Przecież kc mówi, że naprawienie szkody następuje bądź przez przywrócenie
    poprzedniego stanu rzeczy (w tym wypadku raczej niemożliwe) bądż wypłate
    odpowiedniej sumy pieniężnej. I zakład ubezpieczeń wypłaca - tyle, że
    odpwoiednia według swego uznania tj. wartość przed szkodą minus pozostałości.
    Jeśli nie zechce przejąc pozostałości - to IMHO nie ma możliwości zmuszenia go
    do tego.
    W praktyce sadowej dotychczas nie spotkałam się z wyrokiem zobowiązującym
    ubezpieczyciela do przejęcia wraka - czy to w ramach OC czy AC.

    Tutaj cały problem polega na tym, by rzeczywiście nie dać się oszukać
    ubezpieczycielowi - i OBIEKTYWNIE OCENIĆ WARTOŚĆ AUTA W DACIE WYPADKU
    (pamiętając, o rzeczach takich jak przebieg, dodatkowe wyposażenia, ewentualne
    wcześniejsze naprawy itd)- jednocześnie w szrotach czy ogłoszeniach prasowych
    USTALIĆ REALNĄ WARTOŚĆ POZOSTAŁOŚCI.

    Oczywiście - wszystkie te działania należałoby podjąć, jeśli ostatecznie jest
    sie zdecyzdowanym na likidację szkody jako całkowietej a nie na ewentualna
    naprawe auta ( sądy przyjmują że w OC jest ona opłacalna i zasadna jeśli nie
    przekracza 80 % wartości auta przed wypadkiem)

    Monika