    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wypadek drogowy - prosba o rade
    Date: Tue, 12 Feb 2008 22:26:38 +0100

    Użytkownik "Cezary Śpiewak-Dowbór" <c...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:fosvk3$e06$1@achot.icm.edu.pl...

    > To fakt, nawet jeśli złamała palec to nie jest na 100% pewne czy biegły
    > stwierdzi naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia
    > trwający dłużej niż 7 dni. Jednak jest to bardzo prawdopodobne.
    > Złamanie palca moim zdanie może być normalnym następstwem przewrócenia
    > się. Przewrócenie się można (ale to już nie jest takie oczywiste - nie
    > znamy chociażby szkicu miejsca zdarzenia, prędkości itd. - wszystko, co
    > napisałem w tym topicu opiera się na twierdzeniach zawartych w 1. poscie)
    > uznać za normalne następstwo gwałtownego hamowania.

    Ze wszystkim, o czym piszesz się zgadzam. Z tym, że nie mamy żadnej
    pewności, czy nagłe hamowanie było potrzebne. Bo jeśli ona sie wystraszyła
    i wywaliła, a zachowanie Piotra nie było na tyle groźne, by nagłe hamowanie
    było potrzebne, to wszystkie te ustalenia biorą w przysłowiowy "łeb".

> [...]
    > (niezbyt właściwa praktyka, ale niestety często stosowana w przypadku np.
    > kolizji drogowych - dwukrotnie policjant sekcji ruchu drogowego
    > proponował 'załatwienie' zdarzenia drogowego poprzez sporządzenie
    > oświadczenia sprawcy i poszkodowanego zamiast interwencji Policji, będąc
    > już na miejscu zdarzenia, po telefonicznym zgłoszeniu zdarzenia i
    > przedstawieniu na miejscu opisu zdarzenia policjantowi...) i działałoby
    > to na zasadzie: pan zapłaci pani określoną kwotę, a pani za to nie
    > zawiadomi o wykroczeniu/przestępstwie... Zachowanie takie pozostawię bez

    W wypadku wykroczenia policjant może poprzestać na pouczeniu. Przy
    przestępstwie, to już nie jego jurysdykcja.