  • Data: 2005-09-27 21:27:23
    Temat: Re: wymeldowanie - sprawa w sądzie wojewódzkim
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 27/09/2005 00:28, finger wrote :

    > o to, że kiedy jeszcze brat był tam zameldowany i dbał o mieszkanie (wiem, że
    > obietnice dziadka nie mają znaczenia dla sądu, ale jeszcze wtedy istnial
    > testament, w którym dziadek przepisywał mieszkanie na brata, i cały czas była
    > mowa o tym, że brat się tam z rodziną wprowadzi, nawiasem mówiąc, dziadek też
    > tam faktycznie nie mieszka - pojawia się raz w miesiącu na kilka dni), zrobił w
    > nim remont, a wtedy dziadek zmienił zamki i uniemożliwił bratu wejscie do
    > mieszkania, nie mówiąc jużo mieszkaniu w nim

    Skoro dziadek nie mieszka, to w ramach odwetu też wymeldować, albo
    przynajmniej zgłosić wniosek o wykroczenie polegające na zaniechaniu
    obowiązku meldunkowego...

    Testament osoby żyjącej też nie ma znaczenia dla sądu.

    Istotnym dla sprawy jest czy sprawa jest o coś co się w żargonie nazywa
    przywróceniem posiadania, bo jeśli tak, to można wnioskować o
    zawieszenie postępowania. Sąd Administracyjny będzie czekał, na wyrok
    sądu cywilnego. Przy okazji czas oczekiwania na sprawę w WSA trwa
    średnio 2 lata. Tak więc czas działa na korzyść brata -- bo na razie
    cały czas jest tam zameldowany.

    > a co jeśli nie mieszka, bo nie może mieszkać (zmienione zamki)? czy to też jest
    > takie oczywiste? w końcu skoro przeprowadził remont, to znaczy, ze chciał tam
    > mieszkać, dbał o to mieszkanie

    Jeśli mieszkał przed (w domyśle nielegalną) wymianą zamków to oczywiście
    nadal ma prawo i chęć tam mieszkać i powinien być zameldowany. Jeśli nie
    mieszkał, to powinien być wymeldowany przez wymianą zamków i teraz też
    powinien być wymeldowany.

    > nie wnikam w powody, cała sprawa jest dla mnie żenujaca, bo to wyciąganie
    > rodzinnych brudów, i bardzo męcząca. Ale faktem jest, ze gdyby jednak brat był
    > tam ciągle zameldowany, trochę by to komplikowało pewne sprawytypu sprzedaż
    > mieszkania, prawda?

    Skomplikowałoby faktycznie -- bo ludzie nadal są święcie przekonani, że
    osoba z meldunkiem może wezwać Policję i siłą wejść do mieszkania.

    Prawnie by nie skomplikowało, bo:
    1. Nie ma zakazu sprzedaży mieszkań z osobami zameldowanymi,
    2. Jeśli by kupujący kupił puste mieszkanie (znaczy same ściany), to z
    całą pewnością nie można przeciwko niemu kierować pozwu o naruszenie
    posiadania -- czyli jedyną skuteczną drogę o ponowne zamieszkanie.
    (Gdyby jednak kupił mieszkanie z rzeczami brata wskazującymi że on nadal
    mieszka, to sprawa byłaby inna.)
    Inaczej, zameldowanie jest bez znaczenia. Sytuacja kupującego jest
    znacznie gorsza, gdy ma w mieszkaniu faktycznie mieszkającego człowieka
    (nie zameldowanego), niż zameldowanego niemieszkającego.

    Reasumując, jak zechce sprzedać (i trafi na znającego prawo kupującego)
    to sprzeda -- ewentualnie mniej dostanie za to mieszkanie.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)