    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wymeldowanie dziecka
    Date: Sun, 04 May 2008 22:02:35 +0200

    Robert Tomasik pisze:

    > Ja to wydedukowałem z tego fragmentu pierwszego w wątku postu: "(...)
    > Jestem samotna matką z dzieckiem dziecko mieszka ze mną a ojciec dziecka
    > w innej miejscowości(...)".

    To o niczym nie świadczy. To jest wymyślanie, a nie dedukcja :)

    > Jeśli nawet wyroku w tej sprawie nie ma, to i tak opisanej przeze mnie zasady to
    nie zmienia. Domaganie się, by
    > dziecko nadal zamieszkiwało pod starym adresem jest kretynizmem, bo
    > przecież wiadomo, że samo mieszkać tam nie będzie. Z kolei trudno by
    > było wywieźć obowiązek uzyskiwania zgody ojca dziecka przez matkę na
    > przemeldowanie się. Zakładając milcząco, że fakt zamieszkiwania przez
    > dziecko przy matce był zgodny z prawem należy uznać, że jego
    > przemeldowanie wraz z matką na inny adres nie zmienia stanu prawnego.

    Ni cna to nie poradzę, że krio mówi co innego. No chyba że przyjmujemy
    że to gdzie mieszka dziecko nie jest istotną sprawą dziecka. A według
    mnie zazwyczaj jest. I tyle.

> [...]
    > stwierdzeniem stanu faktycznego. To dziecko - bez względu na to, czy
    > pani w urzędzie się to podoba, czy nie - mieszka przecież pod nowym
    > adresem. A więc uzależnienie prawnego stwierdzenia tego faktu od zgody
    > ojca nie ma żadnego sensu. W zupełności wystarczy powiadomienie ojca o
    > powyższym stanie rzeczy, a jeśli uzna on, iż jego prawa naruszono, to
    > zawsze może w tej sprawie zwrócić się do sądu. Przy czym i tak nie
    > sądzę, by jakikolwiek sąd uznał jego roszczenie, bo jest one
    > bezsensowne. Przecież dziecko samo na starym adresie mieszkać nie może,

    Ciekawe co byś powiedział jakbyś nie mieszkał z matką swojego dziecka,
    ona mieszkała powiedzmy 10 km od ciebie (co umożliwiałoby ci
    niespecjalnie trudne kontakty z dzieckiem i wpływ na jego wychowanie), a
    tu nagle by jej się w głowie urodziło żeby się wyprowadzić, tak o 150 km
    dalej ..., ze nie wspomnę o Anglii. Nadal byś twierdził ze ojciec nic do
    gadania nie ma, bo matka się wyprowadziła ...
    Dziecko nie jest "własnością" matki.

    A co do meldunku to naprawdę jest mi wszystko jedno. Ja pisze tylko o
    zmianie miejsca zamieszkania.

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"