    From: "Nostradamus" <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wykroczenie / podejrzany / adwokat
    Date: Wed, 16 Jul 2008 20:17:29 +0200

    news:g5l4u1$d19$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > No popatrz. A w rozdziale 4 kpow piszą o obwinionym.

    Napisałem już kiedy staje się obwinionym. Po wpłynięciu wniosku do sądu. To
    też jest w KPow.

    Słowo "podejrzany"
    > jest tylko raz w tej ustawie w art. 38, i to w kontekście jako "osoba
    > podejrzana", a nie podejrzany. W jednostkach nadal funkcjonują stare druki
    > z obwinionym,

    Z żadnej jednostki taki protokuł nie wpłynie. Przynajmniej od ponad 5 lat.
    Wszędzie jest "osoba podejrzana".

    ale jakby już ktoś chciał koniecznie być papieski, to ten
    > protokół powinien być zatytułowany: Protokół wysłuchania osoby
    > podejrzewanej o wykroczenie. "Podejrzanego" normuje kodeks postępowania
    > karnego.

    A KPoW osobę podejrzaną.
    A takowa niekoniecznie musi stać się obwinionym. Po przesłuchaniu i
    postawieniu zarzutu można nadal sprawę umorzyć. Policjant napisze wtedy
    wniosek do Komendanta o niekierowanie wniosku.

    --
    Pzdr
    Leszek