  • Data: 2012-09-16 20:31:41
    Temat: Re: "wydziedziczenie", a prawo spadkowe
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    szerszen wrote:
    > Witajcie
    >
    > Pytanie w sumie podobne do tematu, czyli jak zadysponować majątkiem, aby
    > przekazać to co się chce jednemu dziecku, tak aby drugie nie mogło
    > wywalczyć zachowka ani innej rekompensaty od rodzeństwa po śmierci rodzica?

    dac mu tyle, zeby robilo za zachowek

    > Czy na darowiznę jest jakaś karencja od czasu darowizny do śmierci
    > spadkodawcy, czy czas nie ma znaczenia?

    nie ma znaczenia
    10 lat dotyczy darowizn dla osob trzecich. musialbys podarowac swoj
    majatek komus nie w rodzinie i pociaganac jeszcze 10 lat.

    > Czy ewentualnie darowizna na wnuki coś zmienia, czy zupełnie nic?

    nic

    > Czy sprzedaż poniżej średniej rynkowej majątku traktowana jest jako
    > forma darowizny i czy niesie za sobą jakieś inne konsekwencje?

    bez znaczenia bo i tak sie wycenia je po wartosci rynkowej.

    > Generalnie czy w ogóle jest to w polskim prawie możliwe?

    ostatni byly calkiem spore zmiany i rozszerzono katalog tego co da sie
    zrobic w ramach zapisow testamentowych.
    przedmioty tak zapisane nie wchodza do masy spadkowej, ale nei wiem jaki
    to ma wplyw na zachowek.
    Poszukaj jakiego prawnika, ktory jest swiazy w tym temacie.