  • Data: 2007-01-09 11:10:55
    Temat: Re: wycena spadku
    Od: "pieknylolo83" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    severin napisał(a):
    > Moja żona orzeczeniem Sądu Rejonowego dostała spadek po zmarłym ojcu w
    > wysokości 3/16 (matka żyje, troje rodzeństwa) domu i działki. Ponieważ
    > musi zapłacić podatek do US, w jaki sposób wycenić wartość spadku. I czy
    > prawdą jest, że jeśli jest się zameldowanym w tym właśnie domu to nie
    > trzeba takowego podatku płacić-przynajmniej tak poinformował siostrę
    > żony adwokat.

    Witam.
    W spadku dostałęm mieszkanie aby złozyc zeznanie podatkowe w US
    potrzebowałem wycene od rzeczoznawcy. Ty tez takowe potrzebujesz,
    poprostu idziecie z rodzina do rzeczoznawcy płacicie a on wycenia.
    Nastepnie idziesz do US skladasz zeznanie, do zeznania potrzebujesz,
    odpis postanowienia Sądu, ( Testament jezeli był), kopie operatu
    szacunkowego czy jak to sie tam nazywa ( poprstu to co dostaniesz od
    rzeczoznawcy).
    Co do wiązacych terminów to czytałem dzisiaj artylkul w ktorym
    poruszony byl problem o ktory pytasz. M F twierdzi ze termimne nabycia
    spadku jest smierc spadkodawcy a nie uprawomocnienie sie orzeczenia
    Sadu. Jak znajde ten artykul to wkleje link.