    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wtargniecie policji do mieszkania - garstka pytan
    Date: Fri, 5 Jan 2007 19:27:11 +0100

    Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> napisał w
    wiadomości news:enlrb1$uul$1@news.dialog.net.pl...

    > Powiedzmy, policja próbuje wejść do mieszkania, ja się nie zgadzam. Grożą,
    > proszą, nic z tego. W końcu decydują się wezwać antyterrorystów.

    Po co? Prędzej straż pożarną. Każdy policjant posiada przeszkolenie pozwalające
    na realizację wejścia do mieszkania. No chyba, że podejrzewają, że możesz tam
    siedzieć uzbrojony po zęby i wysadzić się z blokiem. Ale wówczas nikt pukać nie
    będzie.

    > Na drzwiach wisi informacja o tym, że w mieszkaniu znajdują się pułapki i
    > wchodzenie jest tylko na własną odpowiedzialność.

    I co to zmienia?

    > Antyterroryści... hmm, wchodzą z drzwiami do mieszkania i okazuje się, że
    > faktycznie są tam jakieś pułapki, wylewający się kwas, toczące się kamienne
    > kule, doły z kolcami, korytarz jest zaminowany, naprzeciwko znajduje się
    > urządzenie rzucające nożami kuchennymi itp.

    Taktyka działania antyterrorystów przewiduje zabezpieczenie się przed tym. Nic
    nowego. Mieliśmy medialny przykład w Magdalence. Ale od czasu do czasu bywają
    takie pułapki w mniejszym zakresie.

    > Pytanie: czy jest możliwe, że będę odpowiadał za uszkodzenia ciała
    > antyterrorystów spowodowane nadzianiem się na moje pułapki? Teren jest mój,
    > oni wkroczyli - choć zgodnie z prawem - to bez mojej zgody i świadomi
    > zagrożeń.

    Tak. Podobnie, jak będziesz odpowiadał za skaleczenie włamywacza przez te
    zabawki. A on będzie bezprawnie wchodził do lokalu.