    From: "Papo Smurf" <S...@z...sa>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wezwanie policji
    Date: Sat, 23 Jan 2010 17:59:45 +0100

    Órzytkownik "Robert Tomasik" napisał:
    > Jesteś stroną sparwy, czy chcesz się dowiedzieć jako osoba postronna lub
    > dziennkarz? No i napisz o jaką sprawę chodzi ogólnie, bo różnie się je
    > dokumentuje.

    dokładnie całej sprawy nie opiszę, bo nie rozumiem o co chodzi nie znam się
    na tym, ale wygląda to tak że osoba, ktura nie mam pojęcia czy jest stroną
    czy nie, coś zauważyła (widocznie coś bardzo niewygodnego dla policji, czy
    kogoś u władzy, osoba coś zauważyła co podobno według jakiejś ustawy jest
    przestępstwem, więc zgłosił to na policję, sprawa wcale nie była wcale
    pilna, a w policji wiadomo jak jest, w miastach gdzie są setku policjantuf
    nawet jak kogoś mordują to nikt nie przyjedzie a tutaj wiocha gdzie w
    okolicy 100km jest może tszech na kszysz, przyjechało przynajmniej 6ciu i to
    w czsie mniejszym niż 5minut od zgłoszenia (jak oni się w tym polonezie
    zmieścili?:O) oraz sprawiali wrażenie jakby sprawa ich nie interesowała i
    zadawali dziwne pytania typu: "a co to pana obchodzi?"

    teraz po kilkumiesiacach od zajścia ta osoba uświadomiła sobie że to
    zgłoszenie, albo jego brak może mnieć na niego bezpośredni wpływ, chociażby
    taki że pewna ustawa podaje że nie zgłoszenie zauważenia popełnienia tego
    przestępstwa jest też przestępstwem, oraz jakieś inne rzeczy, i ta osoba
    teraz sobie przypomniała że jak ta banda policji przyjechała to żadnych
    pytań na temat sprawy nie zadawała, nic nie spisywała, żadnego protokołu nie
    spisała i może się okazać że "prawnie" to żadnego zgłoszenia nie było bo
    nikt nic nie zgłaszał, nikt nigdzie nie jechał, nic nie spisał:O)

    jak więc osoba ktura zgłaszała zdarzenie może sprawdzić czy są jakieś
    protokoły dotyczące tego sdarzenia i ewentualnie co w nich napisano?