  • Data: 2010-06-09 12:24:09
    Temat: Re: wezwanie do wykupienia weksla [info dla poreczyciela]
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa wrote:

    > Czy został w tym kraju choć jeden sędzia, który jest uczciwy i
    > kompetentny?

    Ciekaw jestem też kto pisze tezy do tych wyroków.

    Bo ta która jest przy tym wyroku - jest PRZECIWIEŃSTWEM orzeczenia.

    Teza:
    "Jednym z podstawowym obowiązków banku jest natychmiastowe
    zawiadomienie poręczyciela, że kredytobiorca nie reguluje terminowo rat
    kredytu. Gdy bank zaniecha tego obowiązku lub wykona go z opóźnieniem
    ponosi odpowiedzialność za szkodę poniesiona przez poręczyciela, który
    spłacił dług kredytobiorcy. Za szkodę można uznać np. utratę możliwości
    zaspokojenia roszczenia poręczyciela z majątku dłużnika lub uiszczenie
    nienależnych odsetek, jeśli zostanie ustalone istnienie związku
    przyczynowego między opóźnieniem w powiadomieniu a zapłatą odsetek. "

    Kluczowy fragmencik, o który się rozchodzi:
    "Za szkodę można uznać np. utratę możliwości zaspokojenia roszczenia
    poręczyciela z majątku dłużnika"

    Natomiast orzeczenie, w skrócie: "ni chuja". Nigdy takiej szkody się
    nie stwierdzi, bo dopóki nie zawiadomi, to nie ma roszczenia, więc nie
    ma możliwości dochodzenia, więc nie można powiedzieć że
    niepowiadomienie ograniczyło możliwość dochodzenia!

    I tak orzeka SSN - Sędzia Sądu Najwyższego. Elita zawodu.

    Jak tam tacy debile siedzą, to co się dzieje w niższych instancjach?

    Kiedyś pytałem się biura TK o jedno orzeczenie trybunału, chodziło o
    akcję że TK uznał ustawę za zgodną z konstytucją (mimo że jeden z
    artykułów łamała) opierając się na argumentacji, że uznanie że ustawa
    jest niezgodna z konstytucją byłoby niebezpieczne dla budżetu państwa.

    Czyli - w przyszłym roku wpadamy w kryzys, sejm przegłosowuje przepadek
    wszelkich depozytów bankowych powyżej 20 tysięcy pln posadanych przez
    obywateli o wzroście powyżej 170 cm, i przy okazji wprowadza
    niewolnictwo, Trybunał stwierdza że jest okej. Bo trzeba chronić budżet
    państwa.

    --
    Pozdro
    Massai