  • Data: 2010-06-08 23:23:04
    Temat: Re: wezwanie do wykupienia weksla [info dla poreczyciela]
    Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 08 Jun 2010 22:16:37 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Cóż za głupie pytanie.

    Nie, to bardzo mądre pytanie.

    > 1. Bo podczas poręczania myślała że będzie w stanie spłacić
    > 2. Bo nie sądziła, że będzie musiała spłacać (gdyby tak myślała, to by
    > nie poręczała, prawda?)

    "Myslała", "sądziła" - to wystarczy do podejmowania tak wielkiego ryzyka?
    Należy także "myśleć" i "sądzić", że zawsze mogą się zdarzyć okoliczności
    nieprzewidziane, tak samo jak nagle można złamać nogę na prostej drodze.
    Taką wlaśnie jest okoliczność pogorszenia się sytuacji finansowej, dlatego
    nie należy nikomu żyrować pożyczek. No ale jeśli działa się na zasadzie
    wzajemności, co jest obecnie powszechne, to wpada się w totalne ryzyko,
    będąc samemu choćby najuczciwszym.
    Po prostu.

    Podstawową zasadą życiową jest: nie podejmować ryzyka przekraczajacego
    własne możliwości finansowe. Druga zasada: nie sądzić ani nie myśleć, że te
    możliwości nie mogą się nagle zmienić - pogorszyć (co jest problemem) lub
    polepszyć (co raczej problemem nie jest).
    W sprawach finansowych jest też trzecia zasada: zasada ograniczonego
    zaufania.
    Ponieważ żyrując pożyczki naraża się na szkodę bezpieczeństwo finansowe
    własne, ale co gorsza - rodziny.