  • Data: 2008-05-06 22:14:12
    Temat: Re: weksel i problemy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kacper" <k...@n...poczcie.onetu.pl> napisał w
    wiadomości news:fvotr8$r4c$1@news.onet.pl...

    > PYTANIE:
    > czy musze przedstawić weksel do zapłaty? A jeśli tak to w jaki sposob?
    > Spolka X ma siedzibe na drugim koncu Polski.

    Pomijając formę prostą poprzez osobiste udanie się do siedziby tej spółki,
    istnieje kilka form równoważnych. Usługę taką świadczy przykładowo poczta i
    nawet w cenniku ma specjalną opłatę za sporządzenie tzw. protestu. Mało
    który pracownik poczty o tym wie, ale po wykazaniu stosownego uporu powinni
    to ustalić. Poza tym można taki weksel przedstawić do zapłaty za
    pośrednictwem notariusza, który sporządza stosowny protest.

    > PYTANIE:
    > jak na formularzu opisac odsetki (przypominam ze sa umowne). Kwota na
    > wekslu skladac sie bedzie z sumy naleznosci glownej i skapitalizowanych
    > odsetek na dzien wypelnienia weksla. Odsetki naleza sie tylko od
    > naleznosci glownej. Ale czy musze w takim razie do pozwu dolaczyc umowe,
    > z ktorej te odsetki sie naleza? Nie chce wchodzic w spor co do umowy,
    > gdyz po to mam weksel, zeby maksymalnie przyspieszyc postepowanie.

    Na formularzu opisujesz, jak wyliczyłeś kwotę wpisaną do weksla. Ale
    pamiętaj, że od chwili wypełnienia weksla liczą się odsetki ustawowe, a nie
    umowne.

    > PYTANIE:
    > czy do pozwu trzeba dolaczyc deklaracje wekslowa?

    Tak. Inaczej sąd nie będzie wiedział, czy weksel wypełniono zgodnie z nią.