  • Data: 2010-05-17 20:50:35
    Temat: Re: uwowa wynajmu mieszkania - 4 pytania
    Od: fred <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wiedz, że w skrajnym przypadku umowy na czas nieokreślony jeżeli najemca
    > terminowo reguluje wszelkie opłaty wobec Ciebie, a Ty chcesz mu
    > wypowiedzieć umowę najmu z dowolnego powodu (poza jednym: chciałbyś tam
    > zamieszkać) to okres wypowiedzenia wynosi trzy lata...

    Okres wypowiedzenie az 3 lata???
    To znaczy, ze jezeli w ciagu 3 lat sie rozmysle bo na przyklad chce
    sprzedac mieszkanie po 1,5 roku to mam klamac i mowic ze chce
    "zamieszkac" bo w przeciwnym razie mam czekac az 3 lata!?

    Cytujac z tej strony
    http://www.karol-doradztwoprawne.pl/umowa-najmu/
    Ważna rzecz: W sprawie wypowiedzenia umowy najmu lokalu, to stosownie do
    art. 688 k.c., jeśli czas trwania najmu lokalu nie jest oznaczony, a
    czynsz jest płatny miesięcznie, najem można wypowiedzieć najpóźniej na
    trzy miesiące naprzód na koniec miesiąca kalendarzowego.

    > Zainteresuj się niedawno wprowadzonym najmem okazjonalnym, zachodu z tym
    > troszkę więcej, ale bezpieczeństwo większe...
    >
    > I kolejna rada (z autopsji) - umowę radzę spisać u notariusza - opłata
    > niewielka (płaciłem bodajże 150zł + VAT), ale zyskasz miano
    > wynajmującego, który nie boi się sięgnąć po wszystkie ustawowe środki
    > prawne wobec niesolidnych najemców...

    Rozumiem, tylko czy zyskanie takiego miana, jest gdzies ustawowo
    uregulowane? To znaczy czy korzysci z tego wynikajace sa gdzies opisane
    w prawie?