  • Data: 2010-05-17 21:09:13
    Temat: Re: uwowa wynajmu mieszkania - 4 pytania
    Od: Karol <K...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-05-17 22:50, fred pisze:

    > Okres wypowiedzenie az 3 lata???
    > To znaczy, ze jezeli w ciagu 3 lat sie rozmysle bo na przyklad chce
    > sprzedac mieszkanie po 1,5 roku to mam klamac i mowic ze chce
    > "zamieszkac" bo w przeciwnym razie mam czekac az 3 lata!?

    Żadne kłamać,bo będziesz im płacił odszkodowanie :-)

    > Cytujac z tej strony
    > http://www.karol-doradztwoprawne.pl/umowa-najmu/
    > Ważna rzecz: W sprawie wypowiedzenia umowy najmu lokalu, to stosownie do
    > art. 688 k.c., jeśli czas trwania najmu lokalu nie jest oznaczony, a
    > czynsz jest płatny miesięcznie, najem można wypowiedzieć najpóźniej na
    > trzy miesiące naprzód na koniec miesiąca kalendarzowego.

    Raczej to:
    Ustawa o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o
    zmianie KC (2001.71.733 z późn.zm.)
    Art. 11 ust. 5 i 6

    5.Nie później niż na 3 lata naprzód, na koniec miesiąca kalendarzowego,
    właściciel może wypowiedzieć stosunek prawny lokatorowi, o ile zamierza
    zamieszkać w należącym do niego lokalu, a nie dostarcza mu lokalu
    zamiennego i lokatorowi nie przysługuje prawo do lokalu, o którym mowa w
    ust. 4.
    6. Jeżeli właściciel, który wypowiedział stosunek prawny na podstawie
    przepisu ust. 5, nie zamieszkał w swoim lokalu lub zaprzestał w nim
    zamieszkiwać przed upływem pół roku od ustania wypowiedzianego stosunku
    prawnego, lokator jestuprawniony, według swojego wyboru, bądź do powrotu
    do lokalu na dotychczasowych warunkach bądź do żądania od właściciela
    zapłaty różnicy w czynszu i w opłatach, które płaci obecnie, w stosunku
    do tych, które płacił w ramach wypowiedzianego
    stosunku prawnego za okres jednego roku. Koszty przeprowadzki
    lokatora do lokalu ponosi właściciel.

    Karol