    From: "Zbyszek ZiPi" <zipast(Wytnij)@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: utrzymanie przez rodziców na studiach
    Date: Mon, 9 Apr 2007 14:50:08 +0200

    > Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości news
    > jakoś mi się to nie uśmiecha, wieczny student... mniejsza z tym. mimo
    > wszystko chciałbym skończyć ten kierunek i w niedługim czasie drugi,
    > właśnie dlatego równolegle, aby jak najszybciej zacząć pracę, którą
    > pewnie rozpocznę na poważnie już po ukończeniu informatyki a nie
    > czekając na kolejny fakultet, życzę również wesołych świąt i abyś nie
    > oceniał tak szybko postępowania innych.
    Nie chciałbym tak szybko i pochopnie oceniać Ciebie, ale postawiłem się w
    sytuacji Twoich rodziców. Coś musi być nie tak z relacjami w rodzinie, że
    rodzice nie chcą Ci pomóc.Ja, mimo,że moja córka pracuje i studiuje zaocznie
    pomagam jej jak mogę najwięcej.
    Nie wiem, czy egzekwowanie swojego przywileju sądownie jest najlepszym
    sposobem na zdobycie pieniędzy.
    Próbować możesz, ale art. 133. § 1.KRiO "Rodzice obowiązani są do świadczeń
    alimentacyjnych względem dziecka, które nie jest jeszcze w stanie utrzymać
    się samodzielnie...".
    Ponieważ teraz pracujesz i studiujesz, więc jesteś w stanie utrzymywać się
    samodzielnie.
    ZiPi