  • Data: 2007-04-09 22:09:51
    Temat: Re: utrzymanie przez rodziców na studiach
    Od: Arek <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pawel napisał(a):
    > Witam,

    > Generalnie nie zdziw sie jesli uslyszysz w uzasadnieniu wyroku: "Sad ustalil
    > kwote podstawowych wydatkow na xxx zl, uwzgledniajac swiadczenia otrzymywane
    > juz od rodzicow (mieszkanie, wyzywienie), z czego xxx zl alimentowany moze
    > zapewnic sobie sam, reszta zostanie podzielona miedzy obojga rodzicow".
    >
    > Generalnie jakies 500-600 zl to gora na ile mozesz liczyc, jesli rodzice
    > zapewniaja Ci wyzywienie to sadze, ze jeszcze mnie.
    >
    > Oczywiscie mozesz trafic na przychylnego sedziego, ja mowie jak to wyglada
    > zazwyczaj ;-).

> [...]

    Nie będę cytował, wszystkiego, ale ta gałąź wątku w ogóle odbiega od
    tego o co chodziło pytającemu.

    Myk jest bardzo prosty. Aby dostać stypendium trzeba się wykazać niskimi
    dochodami. No ale nasz pytający ma je za wysokie. Co zrobić w takiej
    sytuacji? Nie można przecież zanieść oświadczenia rodziców, że nie łożą
    na syna. Żadna komisja stypendialna czegoś takiego nie uzna. Chociażby
    dla tego, że rodzice są zobowiązani utrzymywania. Pomysł pytacza jest
    taki, może sąd zasądzi jakieś mizerne alimenty na utrzymanie. Wtedy
    przedstawi papier do komisji, że oto jego utrzymanie wynosi tyle ile
    jest alimentów. Stypendium się oblicza tak 5xx zł - kasa wynikająca z
    dochodów na osobę na miesiąc. Jeżeli są alimenty to komisja najczęściej
    uznaje, że to jedyne dochody studenta i przydziela dość spore stypendium
    tak około 400zł. Proste, nie?

    A.