eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawouszkodzona przesyłkaRe: uszkodzona przesyłka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: kuba <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: uszkodzona przesyłka
    Date: Thu, 11 Jun 2009 14:33:13 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 31
    Message-ID: <h0qtia$ma6$1@inews.gazeta.pl>
    References: <h0qoa0$17f$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: axo231.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1244723594 22854 83.27.100.231 (11 Jun 2009 12:33:14 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Jun 2009 12:33:14 +0000 (UTC)
    X-User: ju1215
    In-Reply-To: <h0qoa0$17f$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (Windows/20090302)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:592933
    [ ukryj nagłówki ]

    doomspawn pisze:

    > Po tym dośc przydługim wstępie mam pytanie, co mogę zrobić? Szukałem w
    > sieci i tam głównie pisało o protokole szkody u kuriera, że jak nie ma
    > to trzeba w ciągu 7 dni zgłosić. Ale dlaczego ja mam się tym martwić?
    > Nie mam czasu siedzieć w domu i czekać aż jakiś raczy się pokazać. Do
    > pracy tez nie mam zamiaru, żeby przyjeżdzał i mi przeszkadzał. Znajomego
    > to już wogóle nie chcę w to wciągać bo i tak mi zrobił przysługę, że
    > odebrał. Najlepiej to bym chciał, żeby sklep wszystko załatwił a ja
    > tylko oddał stare pudełko a dostał nowe, nie uszkodzone, takie za jakie
    > zapłaciłem i najlepiej, żeby się to odbyło bez ponoszenia dodatkowych
    > kosztów, ponieważ ja od swojej strony zrobiłem wszystko jak należy i
    > dlaczego mam płacić za błędy innych. Jutro będę dzwonił do tego sklepu i
    > prosiłbym o podpowiedzi co mam mówić, na co się powoływać.

    Z chwilą wydania rzeczy przewoźnikowi przez sprzedawcę przechodzi na
    Ciebie ryzyko przypadkowego uszkodzenia rzeczy. Jeśli twierdzisz, że
    uszkodzenie nie było przypadkowe, tylko wynikło z tego, że sprzedawca
    źle to opakował, to możesz skierować do niego roszczenie z tytułu
    niezgodności towaru z umową.

    Jeśli natomiast sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, a uszkodzenie
    nie jest przypadkowe, to ponosi ją przewoźnik, od którego możesz
    dochodzić roszczeń. W tym celu co do zasady musisz go zawiadomić w
    terminie tygodnia o szkodzie. Przeczytaj sobie art. 791 KC, odpowiednie
    przepisy prawa przewozowego i takie rozporządzenie do niego o
    postępowaniu reklamacyjnym. Wszelkie działania/zaniechania Twojego
    znajomego zaliczane są na Twój rachunek.

    pozdrawiam
    kuba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1