    From: "zbyszek" <z...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: uszkodzona przesyłka
    Date: Tue, 25 Sep 2007 22:03:09 +0200

    > [...komus...]

    > ...bo?
    > Możesz to jakoś uzasadnić?
    > Właśnie tak kupiłem :P

    > A to zupełnie oddzielna sprawa. Odbiór osobisty :O

    Dyski są bardzo wrażliwe na uszkodzenie mechaniczne, upadek paczki, a
    jeszcze gorzej nawet
    lekkie uderzenie pracującego dysku może spowodować początek poważnych
    problemów. W pierwszej
    fazie pracy -pierwszych uszkodzonych sektorów - nawet możesz nie zauważyć
    bo dyski w przypadku błędów
    zapisu zapisują w zapasowych sektorach pobieranych ze specjalnej puli
    zapasowych sektorów. Ta pula nie jest
    nieskończona, a dodatkowo praktyka pokazuje,że po pierwszych uszkodzeniach
    następne występują znacznie
    szybciej. W zastosowaniach profesjonalnych pojawienie się pierwszych
    uszkodzonych sektorów lub wzrost
    temperatury pracującego dysku jest dzwonkiem alarmowym do jego
    natychmiastowej wymiany.

    Należy więc być na 100% pewnym, że kupujesz nówki - nigdy nie używane i
    "bezwypadkowe" dyski, taką pewność
    możesz mieć kupując w sklepach - owszem także wystawiających się na
    allegro - mających duży obrót dyskami. Wtedy
    nikt nie bawi się w lipę bo się to nie opłaca, a dodatkowo kanał reklamacji
    maja opanowany i nie muszą wciskać lipy.

    Przy zakupie na Allegro i wysyłce, za transport odpowiada kupujący!!! a nie
    sprzedawca, i tu jest pewien problem.......

    zbyszek