    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: uszkodzenie zeba przez dentyste
    Date: Mon, 3 Oct 2011 16:34:00 +0200

    Użytkownik <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:j6c15o$arj$1@inews.gazeta.pl...
    > swego czasu (wczesnym latem) ogladajac swoje uzebienie przy pomocy
    > dwu luster zauwazylem ze mam minimalny 'ubytek' w przedniej dwojce
    > (po wewnetrznej stronie jamy ustnej),

    Dentystą nie jestem. Z tego co słyszałem od różnych dentystów malutka
    dziurka z zewnątrz może wewnątrz być wielka. W uproszczeniu szkliwo jest
    bardziej odporne na kwasy, niż to co pod nim, wiec jak sie malutka dziurka
    zrobi, to wewnątrz się psuje, a na zewnątrz niby nic nie widać. Stąd być
    może zachodziła konieczność rozwiercenia tego otworka więcej. Jeśl i nawet
    takiej konieczności nie było, to udowodnienie tego faktu po ponownym
    rozwierceniu zęba graniczy z cudem. A bez tego jakiekowliek roszczenia są
    bezpodstawne. Mógłbyś ewentualnie wnosić pretensje o plombę, która wypadła
    oraz o pobolewanie zęba, bo powinien tak zrobić, by nie bolał. Sądzę, ze i
    ta druga plomba jest źle założona i pod nią psuje sie ząb.

    Od strony praktycznej, co można zrobić:

    1) Przede wszystkim poszedł bym do innego dentysty, takiego któremu plomby
    nie wypadają. Teraz pasuje tego zęba prześwietlić i zobaczyć, co tam się
    dzieje. Z jednej strony dentysta ewentualnie naprawi to, co tamten zepsuł.
    Dodatkowo obecny stan rzeczy zostanie utrwalony na prześwietleniu. No i
    bedzie zapis w kartotece tego drugiego lekarza-dentysty.

    2) Jeśli się okaże, że dalej jest to spitolone, to złożył bym skargę do
    Okręgowej Izby Lekarskiej przesyłając zdjęcie RTG i opisując sprawę.

    3) Dopiero po uznaniu przez OIL winy dentysty zapytałbym go, gdzie ma
    ubezpeiczenie OC (a ma prawie na pewno) i tam dochodził odszkodowania. Na
    pewno w wysokości usługi poprawy tego (Czyli to co weźmie drugi dentysta),
    a być może jeszcze coś za cierpienie i utratę zdrowia.