    From: "Bartosz" <l...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: uszkodzenie mienia
    Date: Thu, 30 Sep 2010 22:36:15 +0200

    Słusznie że pytasz bo NSA na przęłomie od 1945 do 2010r pare razy zmeiniała
    interpretacje jak liczyć ten czas.
    http://www.monitorprawniczy.pl/index.php?mod=m_artyk
    uly&cid=20&id=1929
    Zakręcone jest to maksymalnie na dodatek częstoi zmeiniają interpretację
    tego zapisu.
    Tylko jeszcze dochodzi jedna sprawa jak interpretować fakt, że jedna szkoda
    wywołała inna szkodę w okresie późniejszym?

    http://www.policja.swinoujscie.pl/pomocnik/data/lex.
    kod/kodeks_cywilny/spis_tresci.html
    "Art. 442. § 1. Roszczenie o naprawienie szkody wyrządzonej czynem
    niedozwolonym ulega przedawnieniu z upływem lat trzech od dnia, w którym
    poszkodowany dowiedział się o szkodzie i o osobie obowiązanej do jej
    naprawienia. Jednakże w każdym wypadku roszczenie przedawnia się z upływem
    lat dziesięciu od dnia, w którym nastąpiło zdarzenie wyrządzające szkodę."
    Nie wiem tylko czy uwzględnia wszystkie wyroki i interpretacje NSA.

    Tylko jak udowodnić że sąsiad przez 7 lat nie zauważył okiem widocznego
    uszkodzenia blachy na murze ?
    Dla mnie to bardzo śliski temat bo zostawia pole do manewru obu stroną na
    która stronę przeciągnąc interpretację.