    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: urlopy szkoleniowe
    Date: 18 Dec 2003 07:42:34 +0100

    > chcesz łopatologicznie - wiec masz. pracownik chce wykorzystac 28 dni urlopu
    > szkoleniowego poczawszy od 6 stycznia 2004 roku. policz sobie 28 dni, bo mnie
    > sie nie chce, a moze nie potrafie.

    nie rozumiem dlaczego się tak rzucasz ? Jakby nie liczyć w styczniu się nie da,
    ale oczywiście nie ma to znaczenia.
    a tak w ogóle to nie rozumiesz pracodawcy ? Pracownik znika mu na miesiąc i on
    ma byc szczęśliwy ? zapłacił Ci studia, może jeszcze pokrywa dodatkowe koszty,
    udziela Ci urlopu, płaci diety, hotele itd. a Ty jeszcze sobie robisz wakacje w
    styczniu. Potem zrobisz sobie w maju na przygotowanie pracy no i jeszcze
    oczywiście zostaje 26 dni wypoczynkowego, a pewnie więcej bo trochę sie
    zaoszczędziło w poprzednich latach no bo był szkoleniowy. Nie rozumiesz, bo ja
    tak, a zawsze bliżej mi do pracownika niż do pracodawcy. Ale tutaj akurat
    uważam że to rozporządzenie nie pasuje zupełnie do rzeczywistości i oprócz
    molochów państwowych lub post państwowych nikogo nie stać na jego pełną
    realizację.

    > hola, hola mosci Panie. a z czego ten umiar pracownika ma wynikac?
    pracownikowi
    > przysluguje prawo do 28 dni - wiec che je wykorzystac. na co moze powolac sie
    > pracodawca nie dajac mu tego urlopu? znajdz mi jakakolwiek podsatwe prawna
    > Twego rozumowania.

    Ty to taka nerwowa jesteś zawsze, czy ten urlop to jakiś czuły punkt ? Na umiar
    nie ma podstawy prawnej. Oczywiście przysługuje Ci 28 dni i masz prawo je
    wykorzystać. Ale pracodawca MUSI podpisać Ci (w znaczeniu udzielić urlopu)
    kartę urlopową. Jeżeli tego nie zrobi musisz przyjść do pracy (pomijam inne
    rozwiązania w postaci urlopów na żądanie itp.) choćbyś miała w tym dniu obronę.

    > no dobrze - pracodawca nie wyraza zgody na ten urlop. na jakiej podstawie?
    jaki
    > przepis nie zezwala mu na wyrazenie zgody na urlop szkoleniowy, skoro przez 4
    > lata zezwalal?

    To nie chodzi o to że przez 4 lata zezwalał a teraz nie chce, bo to co robił
    nie ma znaczenia. Przepisy się nie zmienił. Zaden przepis nie zakazuje mu
    udzielić Ci urlopu. Moze po prostu jesteś mu potrzebna. No chyba że Twoja praca
    polega na uczeniu się do egzaminu.

    > i znowu zapytam Cie o podstawe prawna. z jakiego przepisu wynika ze urlop
    > zalezy np od tego czy zjazdy odbywaja sie tylko w dni wolne od pracy lub w
    dni
    > powszednie?

    Wymiar urlopu zależy od tego czy są to studia zaoczne czy wieczorowe, a nie od
    tego czy zjazdy są w środy czy w niedzielę.

    Paweł