  • Data: 2022-02-07 20:02:00
    Temat: Re: unijne kary
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 3 Feb 2022 14:42:41 +0100, Wiesiaczek wrote:

    > Chyba nie ogarniasz tematu.
    >
    > Partia jest tworem, którego celem jest właśnie rządzenie.
    > To partia mianuje dyrektorów i całą ekipę zarządzającą.
    > I to zarówno w tamtym jka i w tym sysyemie - pogódź się z tym.

    W "tym" systemie nie, bo nie ma panstwowego przemyslu.

    Tzn jak widac - troche jest, partia rzadzi, efekt ... roznie bywa.

    > Jak już wyjaśniłem, "padanie" przedsiębiorstw było spowodowane
    > wstrzymaniem dostaw z zagranicy komponentów i surowców do produkcji.
    > Miało to na celu wyeliminowanie polskich firm ze światowego rynku, i ten
    > cel został osiągnięty.

    A ktory rok masz na mysli?
    Przed 1981 komponenty i surowce byly, tylko dewiz na zakup brakowalo.
    po 1981 pojawily sie embarga rozne - ale fabryki jakos funkcjonowaly.

    Po 1989 handel zagraniczny znormalnial, tylko ... np jakie komputery z
    Elwro chcialbys kupic? Odre, RIAD ?

    > To nie ma większego znaczenia czy "padły" czy "zostały sprzedane".
    > Po prostu zostały wyeliminowane z rynku, co uwolniło zachodnie
    > korporacje od polskiej konkurencji.

    Jak sie tym zachodnim korporacjom sprzedalo fabryke drogo, to powinna
    korporacja dbac, aby przynosila zysk. A mozliwosci duzo, bo sila
    robocza tania.

    No chyba, ze sie sprzedalo tanio, i bardziej sie oplacalo teren zaorac
    i sprzedac.

    > Aktualnie stocznie niemieckie produkują statki pełną parą a nasze... sam
    > chyba wiesz?

    Naprawde produkuja? Swego czasu na Discovery ogladalem program o
    nowym statku pasazerskim, ktory brytyjski armator chcial zamówic.
    I sie okazalo, ze brytyjskie stocznie juz takich nie robia, trzeba
    bylo zlecic Niemcom.
    Te "zachodnie korporacje" zostaly zreszta czesto wyparte przez
    wschodnie.

    Ale nasze stocznie ... przeciez nie zostaly sprzedane, to czemu padly?
    Surowcow im zachod nie sprzedawal, czy co?
    Czy po prostu nie byly oplacalne i kiepsko robily?

    Ja nie mialem pod nosem stoczni, za to mialem Elwro, FAT, Hutmen,
    Fadroma, PaFaWag, Dolmel ... mozesz sobie poczytac o dalszych losach..

    > A czy przeprowadzano uczciwe lub zresztą, jakiekolwiek przetargi?

    Czy uczciwie - trudno powiedziec.
    Przetarg ... to nie pietruszka na targu, potencjalnych nabywcow
    niewielka ilosc, to trzeba "zalatwiac" dlugo.

    A tu czasu nie ma, bo zaklad sobie nie radzi i nie ma pieniedzy na
    wyplaty.

    > Powtórzę, że tym firmom nie nałożono embarga na komputery na ten przykład.

    A to nasz wspanialy przemysl nie potrafil zrobic lepszych komputerow?

    Ale co bys tymi komputerami chcial zrobic, ze embargo takie istotne?

    A patrzyles na ceny tych komputerow - ile to srednich pensji stanowil?

    J.