    From: "andromeda" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa-zlecenie,weksel in blanco,umowa wekslowa
    Date: 25 Sep 2004 23:06:06 +0200

    Bardzo dziekuję za zainteresowanie.Strona www.weksel.pl wyjaśnia niemalże wsystko.
    Szukałem takiej strony w wyszukiwarce google pod hasłem "umowa wekslowa" i z miernym
    skutkiem.Trzeba sobie powiedzieć że ostatnio zauważyłem jakby pogorszenie jakości tej

    do nie tak dawna dobrej wyszukiwarki (nie tylko chodzi o to wyszukiwanie)-ale to inny

    temat.
    Przy okazji nasunął mi sie taki pomysł w przypadku żyrowania komuś pożyczki gdy po
    jakimś czasie pożyczkobiorca przestaje płacić.Miałem kiedyś taki przypadek że byłem
    zmuszony za kogoś płacić-na szczęście sprawa później się wyjaśniła po mojej myśli,
    ale
    od tego czasu bardzo ostrożnie do tego rodzaju zobowiązań poręczycielskich.
    Można by np.udzielić poręczenia komuś, ale pod warunkiem że poręczana osoba czyli
    pożyczkobiorca (np. z banku) musiałby osobno podpisać żyrantowi weksel na wypadek
    niewywiązywania się ze zobowiązań wobec banku. Wedle tego "mojego pomysłu" żyrant
    mógłby dochodzić swojego prawa wobec poręczonego pożyczkobiorcy już w momencie
    pierwszego niewywiązania się z rat jeśli jest to przedmiotem weksla.
    Czy mam rację?
    Pozdrawiam Artur