    From: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa zlecenie na czas nieokreślony?
    Date: Fri, 8 Oct 2004 15:17:59 +0200
    Sender: r...@a...pl@host-62-141-238-89.gorzow.mm.pl

    Użytkownik "Galis" <g...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:ck5p15$s45$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > wydaje mi sie że taka umowa ma znamiona umowy o pracę (składki zus itd)
    > umowe zlecenie zawierasz na wykonanie konkretnego zlecenia

    Źle Ci się wydaję, na wykonanie konkretnego zlecenia to możesz sobie
    podpisać umowę o dzieło. Np. przekopanie działki, umycie samochodu,
    wypastowanie podłogi, wymalowanie biura, wymianę okien itp.
    Umowę zlecenia podpisuje się na wykonanie konkretnych działań, ale
    powtarzających się w czasie. Np. dozór nad sprzętem, prowadzenie kadr,
    sprzątanie pomieszczeń (powtarzające się cyklicznie w jakiejś tam
    przestrzeni czasu). A odprowadzanie składek od umowy zlecenia to normalna
    rzecz o ile nie jesteś zatrudniony nigdzie na podstawie umowy o pracę - sam
    jestem w takiej sytuacji.

    Czyli umowę o dzieło możesz podpisać na doprowadzenie do porządku
    pomieszczenia np. po remoncie, czyli jednorazowo. Umowę stanowi jednokrotne
    doprowadzenie pomieszczenia do porządku i już jest po umowie. Natomiast gdy
    umowa obejmuje utrzymywanie pomieszczeń w czystości, jako czynność stałą,
    czyli cykliczne sprzątanie, to wtedy już trzeba podpisać umowę zlecenie na
    wykonywanie konkretnej czynności, czyli "sprzątanie pomieszczeń".