  • Data: 2006-10-31 21:49:54
    Temat: Re: umowa TVSAT c.d. [ot]
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tea wrote:

    > Czyli jednym słowem ściemiałeś i nie masz pojęcia o czym mowa?

    To było osiem słów. Nie mam ambicji Cię przekonywać, więc na EOT się zgodzę.

    > Ustawienie anteny musi być precyzyjne co do milimetra w 3 płaszczyznach, na
    > czuja sie nie da.

    Jak już się pouczamy, to nie w 3 płaszczyznach, tylko w dwóch stopniach
    swobody (kąt nad horyzontem i kąt poziomy względem południka).
    Milimetrowej precyzji wykonania to na samym odbiorniku w samym
    konwerterze nie znajdziesz, zresztą właściwszą jednostką będą tutaj
    minuty kątowe. W praktyce po zgrubnym zlokalizowaniu właściwego sygnału
    wystarczy ustalić jeden kąt i na drugim szukać maksimum mocy (tj.
    jakości odbioru), potem utrzymując ten kąt pokręcić prostopadle
    (względem drugiej osi) dla znalezienia maksimum w tym wymiarze, i tak na
    zmianę do skutku. Podać jaka cecha macierzy pochodnych siły sygnału
    gwarantuje zbieżność tej metody?