  • Data: 2010-01-22 23:14:48
    Temat: Re: ulga na dziecko
    Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kasia" napisał:

    > jestem w separacji z mezem, ja i dziecko mieszkamy osobno,
    > dziecko mieszkalo przez caly rok tylko u mnie. W 2008 roku nie
    > pracowalam.

    Chodzi Ci o 2009? Nie miałaś żadnych dochodów? Ulga przysługuje
    rodzicowi, u którego dziecko mieszka, jeśli ten ma dochody - do wysokości
    ustawowej. Jeśli rodzic nie ma dochodów, nie będzie miął jej z czego
    odliczyć.

    > Moj maz natomiast placil w niektorych miesiacach dobrowolnie
    > alimenty i nie sprawowal opieki nad dzieckiem, pracuje.
    > Czy wobec tego maz ma prawo do odliczenia ulgi i czy ja mam
    > prawo (w przypadku jej odliczenia) do polowy?

    http://www.money.pl/podatki/poradniki/artykul/ulga;n
    a;dzieci;5;5;mld;zl;zostanie;nam;w;kieszeni,29,0,431
    645.html
    "Trzeba tu wyraźnie zaznaczyć, ze nawet w przypadku, gdy jedno z rodziców
    łoży na dziecko, a mieszka ono u drugiego z nich, prawo do ulgi ma
    tylko to drugie."

    Więc mąż nie ma prawa, ale Ty też nie - o ile nie miałaś żadnych
    dochodów. W tym przypadku mogłabyś z niej skorzystać wyłącznie jeśli
    mieszkalibyście razem.
    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/312199,podat
    nik_bez_dochodu_skorzysta_z_odliczenia_ulgi_na_dziec
    ko.html

    > Czy maz jesli odliczy sobie ta ulge i nie zechce sie nia podzielic
    > dobrowolnie, moge ja jakos egzekwowac.

    Nie. Co najwyżej pobawić się w donosy,o ile będziesz miała dowód, że
    odliczył ;)

    --
    Pozdrawiam - Aicha