    From: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: udostępnienie bazy Płatnika
    Date: Thu, 11 Oct 2012 21:39:08 +0100

    "Krystek" <k...@u...pl> wrote in message
    news:5075d3e4$0$51927$c3e8da3$88b277c5@news.astraweb
    .com...
    > Czy biuro rachunkowe obsługujące firmę X jest zobligowane do udostępnienia
    > bazy danych Płatnika na prośbę firmy X?

    sadze ze nie, chyba ze umowa stanowi inaczej

    > Firma X chce wprowadzić poprawki na własną rękę po czym oddać tak
    > zmodyfikowaną bazę danych biuru rachunkowemu.

    na jakiej podstawie firma chce sie wtracac w prace biura?

    kto poniesie odpowiedzialnosc za modyfikacje bazy jezeli po
    jej zaimportowaniu okaze sie ze dane sa z sufitu?

    > Wszelkie dokumenty zostały już przekazane w formie papierowej.

    wiec biuro rachunkowe odpowiada za rozliczenia na podstawie tych
    dokumentow, danie komukolwiek tego co zrobili do tej pory a nastepnie
    zaakceptowanie naniesionych przez firme zmian to strzal do wlasnej
    bramki

    > Czy biuro rachunkowe ma obowiązek udostępnienia (tj. "wypożyczenia")
    > prowadzonej przez siebie elektronicznej bazy danych Płatnik?

    czemu mialo by miec? jezeli zamowisz zrobienie dajmy na to ulotki to o ile
    umowa nie stanowi inaczej masz dostac gotowy projekt i nie masz podstawy
    domagac sie szkicow, kopii roboczych ani czegokolwiek innego

    nie maja (kolejny raz - o ile umowa nie stanowi inaczej) obowiazku
    udostepniac bazy, brudnopisow, danych z innych programow, komputera,
    miejsca parkingowego ani robic kawy jak sie do nich zajrzy

    czesc z tych rzeczy robia bo inaczej straca klienta, ale po kiego im
    klienci ktorzy chca sie w sumie rozliczyc sami a zrzucic na nich
    ewentualna odpowiedzialnosc?

    > Jeśli może odmówić to na jakiej podstawie?

    na jakiej podstawie odmowisz mi udostepnienia swojego samochodu
    na weekendy?

    to zadajacy ma wykazac na jakiej podstawie czegos sie domaga nie na odwrot