  • Data: 2007-08-28 00:54:07
    Temat: Re: ubezpieczenie samochodu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Balti wrote:

    > Znajomy ubezpieczył pojazd w firmie "A" z możliwością wpłaty 2 rat, lecz przed
    > zapłatą tej ostatniej zakupiłem od niego pojazd - to był 2004 rok.

    OC rozumiem.

    > Oczywiście
    > ubezpieczyłem auto w innej firmie i teraz "A" żąda ode mnie zapłaty właśnie
    > tej 2 raty. Czy mają do tego prawo?

    tak, zresztą za 2005, 2006, 2007 też, dopóki tej umowy nie wypowiesz, bo
    ona przeszła na ciebie i cały czas obowiązuje.
    A że kupiłeś sobie drugą to już twój biznes, że chcesz mieć dwie.

    > Jak ja mogę się bronić? Czy już wtedy
    > istniał obowiązek powiadomienia ubezpieczyciela "A" o zmianie firmy?

    O tym samym pomyślałem, ale akurat wybitnie mi sie nie chce szukać kiedy
    weszła nowelizacja.

    > Najgorsze
    > jest to, że każda firma czeka do ostatniej chwili, żeby powiadomić tzw.
    > dłużnika o zobowiązaniu.

    ich prawo.

    z tym, że do sprawdzenia kiedy sie przedawnia i czy też po 3 latach czy
    dopiero po 10.
    Wówczas z zapłaty za 2004 rok bys sie wymigał.