    From: maciej debski <m...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
    Date: Tue, 9 Mar 2010 06:47:37 -0800 (PST)

    >    Jeśli już uznamy, że każdy kierowca musi być ubezpieczony (choć
    > trudno obronić taką tezę), to dobrze by było, gdyby była możliwość
    > zawarcia ubezpieczenia z regresem - po wypłacie odszkodowania zakład ma
    > roszczenie do sprawcy. Myślę, że znacznie obniżyłoby to cenę
    > ubezpieczenia, zwłaszcza że większość szkód jest nieduża i możliwa do
    > ściągnięcia ze sprawcy w ciągu jego życia.
    >
    >    Ponadto spowodowałoby to ostrożniejsze jeżdżenie kierowców, co
    > przełoży się na mniej wypadków śmiertelnych.
    >
    >    Generalnie idea obowiązkowego OC jest warta ośmieszania, ale jak się
> [...]

    generalnie to cala idea ubezpieczenia jest taka zeby nie ponosic
    finansowej odpowiedzialnosci za szkody spowodowane przez siebie innym
    i (w przyp AC) rowniez przez innych tobie.
    ubezpieczenie z regresem nie mialoby sensu bo co to za ubezpieczenie?
    to bylyby uslugi posrednictwa prawnego/windykacji.

    to oczym moze chciales napisac to udzial wlasny (AC i OC w innych
    krajach rowniez) gdzie mozna zdefiniowac do jakiej kwoty straty
    ponosisz sam - w UK ta kwota moze byc dosc wysoka i pozwala to na
    znaczace obnizenie skladki.

    mac