    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo
    Subject: Re: trynkiewicz wychodzi
    Date: Fri, 24 Jan 2014 10:08:53 +0100
    <lbb1a1$rjt$1@dont-email.me> <52d92879$0$2155$65785112@news.neostrada.pl>
    <lbba0f$icp$1@node1.news.atman.pl>
    <52d93695$0$2151$65785112@news.neostrada.pl>
    <lbbf2m$7r7$1@node2.news.atman.pl>
    <52d94154$0$2207$65785112@news.neostrada.pl>
    <lbbg0i$90f$1@node2.news.atman.pl>
    <52df757e$0$2359$65785112@news.neostrada.pl>
    <lbntg4$ouq$1@node1.news.atman.pl>
    <52e224ed$0$2366$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 24.01.2014 09:31, Mariola Sracz pisze:

    > Nie, zupełnie idiotyczne. Związek z tym, kto miał niewolników (a mieli
    > wszyscy, nie tylko południe - tylko ty na lekcjach historii czytałes pod
    > ławką "Dzienniki motocyklowe") a tym, kto wygrał wojnę jest, delikatnie
    > mówiąc, dyskusyjny.

    "Czy kraje, w których nieolnictwo utrzymywało się najdłużej (albo i do
    dziś trwa) wychodziły na tym źle czy dobrze?" - twoje własne słowa, idiotko.

    Na południu utrzymało się dłużej (i chcieli utrzymać jeszcze dłużej) i
    dostali po dupie od północnych stanów.

    A niewolnictwo współcześnie... No tak, Nigeria i Etiopia to prawdziwe
    mocarstwa z kwitnącą ekonomią.

    I nie sądź innych po sobie, blacharo - ja w szkole się uczyłem.

    > No to teraz - wymień mocne (dziś) państwa, które nie opierały w
    > jakimkolwiek okresie swojego istnienia na zniwoleniu innej nacji lub
    > warstwy swojego społeczeństwa. Czas, start:

    Tylko one są dziś mocne dlatego, że od niewolnictwa się stanowczo
    odcięły. Jak pisałem - w prymitywnych czasach, gdzie tkwi twój mózg,
    kiedy szczytem nowoczesności był kościany pług, niewolnictwo owszem,
    sprawdzało się. Tam gdzie panuje nowoczesna mechanizacja i automatyzacja
    - maszyny są zwyczajnie tańsze, pewniejsze i wydajniejsze.

    > Czyli po prostu nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. W którym miejscu
    > ja się domaga linczu i widze agentów?

    I jeszcze bezczelnie kłamiesz, blacharo...

    > Nie debilu, nie jestem kretynką. To ty nie potrafisz:
    >
    > a) argumentować
    > b) czytać ze zrozumieniem
    > c) przyznać się do błędu
    > d) dyskutować bez adremów
    >
    > W sumie, czego się spodziewać po synu tow. Lawy?

    Wiesz, blacharo, że za takie pomówienia to możesz beknąć przed sądem?

    > Wyskrobane.

    Które co mają z niniejszym tematem wspólnego?

    > No, to akurat nie jest śmieszne.

    > To miał być argument? ROTFL.

    Nie moja wina że jesteś zbyt tępa, żeby zrozumieć coś więcej niż
    brunatne slogany.

    > Charakterystyczne dla faszystowskich czerwonych pojebów. Wszędzie
    > naziści, zero argumentów, setka inwektyw.

    Zero argumentów, które możesz obalić. A jak stosujesz naziolską retorykę
    i nawołujesz do naziolskich metod działania - to jesteś naziolem, niestety.

    > Tobie czerwona breja zalała dziury po zwojach. A zwoje zniknęły już
    > dawno pod wpływem propagandy.

    Ech, blacharo... Ja nawet TV nie mam i zawsze sięgam do źródeł i je
    porównuję. Nie sądź innych po sobie.

    > Oo, właśnie:
    > http://img.myepicwall.com/2014/01/e42ede51e7d0610dfd
    fd1657842c046d.gif