    From: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: testament moj...
    Date: Mon, 15 Jul 2002 13:43:37 +0200

    Bzdrężyło, Boguslaw Szostak wyhycnął (a może wyhycnęła?) ponad, pisząc:
    > "Tomasz Kiełpiński" (nie wnikajmy czy wychycnall, czy tez wychycnello..)

    To taki automat :-)

    [ciach]

    > "najblizsi"

    Tzn? Bo prawdę mówiąc przestałem rozumieć instytucję zachowku.
    Jeżeli najbliżsi zostali wydziedziczeni, to zachowek im się nie należy.
    (Tak napisała Marta) A jeżeli nie zostali wydziedziczeni to mogą podważyć
    testament i otrzymać pełny spadek (a nie tylko zachowek). To po cóż on jest
    ten zachowek?

    > Wydziedziczyc nie mozna "bez powodu", powod musi lezec po stronie
    > "wydziedziczanego"
    > inemozna wiec tego zrobic "hurtem".

    Znowu mam wątpliwości. Wyobraźmy sobie hipotetyczną sytuację: Mam dwoje
    dzieci: córkę, która ze mną mieszka, pomaga mi finansowo i syna łajdaka,
    który wypiął się na mnie, nie kontaktuje się ze mną (rażąca niewdzięczność,
    czy jak to tam się nazywało - podstawa do wydziedziczenia). Syn
    niewdzięcznik, ma małoletniego syna (powiedzmy 3 lata), który równiez nie
    utrzymuje ze mną kontaktów (o rażącej niewdzięczności ciężko mówić bo za
    mały). Jestem śmiertelnie chory, spisuję testament (wszystko córce,
    wydziedziczam syna). Według was, wnuk ma prawo do połowy masy spadkowej,
    którą to połową, do czasu uzyskania pełnoletności, będzie zarządzał syn
    niewdzięcznik?
    Nie mogę w żaden sposób spowodować, żeby syn i jego rodzina nie otrzymali
    ani grosza?

    > Pozdrowienia
    >
    > Boguslaw

    Pozdrawiam,
    Kiełpiś
    --
    Bzdrężyło, szłapy maślizgajne Tomasz Kiełpiński
    Bujowierciły w gargazonach. kielpis(at)poczta(dot)onet(dot)pl