  • Data: 2010-05-04 15:26:22
    Temat: Re: testament
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    szerszen wrote:

    > drugi sposob, troche trudniejszy, ale przynajmniej pewny, t przeniesc
    > majatek tam gdzie takie rzeczy sa jasne i proste, byc moze wystarac sie
    > jeszcze o obywatelstwo tego miejsca i zyc spokojnie do smierci,
    > swposujac odpowiedni testament :)

    zebys sie nie zdziwił.
    juz to tu parę razy cytowałem, ale jak widać bez efektu.

    Przeczytaj sobie na głos, żebyś był pewien, że zrozumiałeś.
    Jak przeczytasz tylko to co duzymi literami, to bedzie to samo.

    ----------
    ustawa o podatku od spadku i darowizn
    Art. 2
    NABYCIE własności RZECZY znajdujących się ZA GRANICĄ lub praw
    majątkowych wykonywanych za granicą PODLEGA PODATKOWI, JEŻELI w chwili
    otwarcia spadku lub zawarcia umowy darowizny NABYWCA BYŁ OBYWATELEM
    POLSKIM lub miał miejsce stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej.
    ---------

    Choćbyś na księżycu mieszkał i księżyc w spadku zostawił, to podatek i
    tak się należy. Wystarczy, żeby dzieci miały obywatelstwo polskie. A z
    racji konstrukcji prawa dzieci obywateli polskich z definicji posiadaja
    obywatelstwo polskie, niezaleznie od tego gdzie sie urodzili.

    Przepis ma zastosowanie również do obywateli polskich mieszkających za
    granicą z dziada pradziada o języku polskim nigdy nie słyszawszy i
    tamże obdzielających się spadkami. Fakt posiadanie innego obywatestwa
    jest bez znaczenia. Byleby ich tylko polski US dorwał.

    Miłego dnia