    From: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: szantaż - długie
    Date: Tue, 9 Dec 2003 11:40:47 +0100

    Witam

    "Katarzyna" <k...@o...pl> napisał:

    > Przepraszam, że takie długie, ale chciałam dokładnie opisać sytuację
    > w której się znalazłam. Moja mama ma mieszkanie, w którym nie
    > mieszka. Więc "wynajęłam" je znajmomym...
    [ciach]

    Jezeli uwazasz, ze prawdopodobienstwo spelnienia grozby przez
    bylych najemcow jest duze, to nie pozostaje Ci nic innego jak tylko
    atak wyprzedzajacy. Mianowicie zloz zawiadomieni o probie szantazu.
    Wowczas startujesz z zupelnie innej pozycji. Mozesz opisac cala
    sytuacje tak jak zasugerowal to kilka postow wyzej kol. Robert Tomasik
    (lepsze 2% zaleglosci wobec US niz 19%). W takim zawiadomieniu
    mozesz zaznaczyc iz nie rozumialas dlaczego najemcy tytuluja przelewy
    nie jako np. "zwrot pozyczki", ale jaki "czynsz za miesiac...". I ze dopiero
    teraz zrozumialas, ze bylo to dzialanie celowe, majace ulatwic pozniejszy
    szantaz.
    Oczywiscie idealnie byloby gdybys miala te grozbe zlozenia doniesienia
    do US jezeli im nie "zaplacisz" na pismie (albo nagrana rozmowe). To
    ulatwiloby znacznie sprawe. Domyslam sie ze raczej jej nie masz. Sprobuj
    wiec wyslac do nich list nawiazujac do tej grozby (np. o zmniejszenie
    kwoty)... byc moze odpowiedza Ci na ten list, przy okazji ponawiajac grosbe.

    (mrk)