  • Data: 2021-07-19 11:09:17
    Temat: Re: strzelał do dzika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:60f40063$0$560$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 18.07.2021 o 05:32, Marcin Debowski pisze:

    >Nieudzielenie pomocy, które spowodowało śmierć, to nieumyślne
    >spowodowanie śmierci. Nie spotkałem się z zarzuceniem jednocześnie
    >tych
    >dwóch przestępstw.

    Jest w tym moze jakas logika, ale jakby kiepska.
    KK nie uzaleznia od smierci - jest tylko nieudzielenie pomocy.

    Przyczyną smierci byl tu postrzal. I chyba za to chcemy skazac. Tzn za
    niezachowanie ostroznosci ze skutkiem smiertelnym.

    No i teraz:
    -postrzal byl ciezki, na pomoc bylo juz za pozno ... to jak drugiemu
    postawic zarzut nieudzielnia pomocy ?
    -postrzal byl lekki, ofiara zmarla na skutek nieudzielenia pomocy,
    -postrzal byl lekki, ludzie karetke wezwali, i bylby pacjent przezyl,
    gdyby nie spoznienie, brak fachowosci, czy wozenie od szpitala do
    szpitala.
    Wiec kogo skazac - ministra? Na pewno nie :-(

    >Zarzut jest, że naruszając zasady .... spowodował wypadek. To tak,
    >jak
    >nie słyszałem, by mordercy stawiano zarzut gróźb karalnych, choć
    >czasem
    >przed naciśnięciem spustu straszą.

    Ten tego ... napadasz na bank. Nie masz zamiaru nikogo zabic, chcesz
    tylko zabrac troche pieniedzy.
    No ale napadasz z pistoletem.

    I mowisz do kasjerki "dawaj pieniadze, albo zastrzele". Grozba
    karalna?

    Ba - najpierw jest straznik, celujesz mu prosto miedzy oczy i mowisz
    "rece do gory albo kula w leb".
    Grozba karalna?
    A ten durny straznik zamiast podnies raczki do gory wyciaga z kabury
    wlasny pistolet.
    Wiec strzelasz ... i co - obrona konieczna?

    Co by nie mowic - najpierw bylo niezachowanie ostroznosci, a potem
    nieudzielenie pomocy.

    A ucieczka z miejsca wypadku ... to aby miec bat na pijakow.

    Ale np zle wycelowales, pacjent zyje, a tobie amunicja sie skonczyla
    :-)

    Inna sprawa, ze wyrok za morderstwo, tzn usilowanie, i tak ci sie
    nalezy.

    J.