    From: " " <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: stawić sie czy nie?
    Date: Sat, 24 Dec 2005 15:17:15 +0000 (UTC)

    pipipi <d...@i...pl> napisał(a):

    > ale za to powinien miec cwierc mozgu i go wykorzystywac. Jezeli woda z
    > rynny cieknie do twojego mieszkania, to pewnie tez mowisz ze to nie moja
    > sprawa?

    Co mial zrobic? Wydac sędziom polecenie by nie przestrzegali przepisów prawa?
    Nadal nie rozumiem co zarzucasz prof. Gadockiemu. Miał kazać ministrowi
    wniesienie projektu zmian w ustawie? Zmianę rozporządzenia? O co ci w ogole
    chodzi?

    > Typowa durna odpowiedz durnego prawnika z PRLu.

    I znowu brakujące argumenty zastępujesz obelgami pod adresem dyskutanta. Czy
    mam przez to rozumieć, że twoim zdaniem moje stanowisko w sprawie jest
    niezgodne z prawdą?

    > Tym gorzej dla Kutasa Gardockiego.

    Nie. Tym gorzej dla ciebie, bo ta wypowiedź oznacza, że po prostu nie masz nic
    do powiedzenia, i braki w argumentacji nadrabiasz chamskimi prymitywnymi
    odzywkami na poziomie rynsztoka. Czy naprawdę nie stać cię na odrobinę kultury
    w dyskusji?

    > Dlatego, ze sa wynikiem durnych przepisow, ktore to durne przepisy sa
    > wynikiem durnch urzednikow przy korycie. Kolko sie zamyka.
    > Po co sady maja doreczac cudze pozwy na swoj koszt z gory, skoro moze to
    > zrobic powod we wlasnym zakresie? Po co sady maja wyznaczac bieglych,
    > skoro moga ich samodzielnie przedstawic i samodzielnie przesluchac
    > strony? Za kazdym razem sady traca tsiace roboczogodzin, a pozniej
    > debile dziwia sie ze zajeli pierwsze miejsce w Strasbourgu.

    Dobrze, ale czy to jest wina sądów czy może sejmu, który uchwalił takie
    właśnie prawo? Przyjmij dowiadomości, że sądy stosują obowiązujące prawo, i
    nie mają możliwości jego zmiany. A prawo jest takie jakie jest.
    I jeszcze jedno. Doręczanie pism samodzielnie przez strony jest dopuszczalne w
    postępowaniu w sprawach gospodarczych. A biegłego mozesz sobie przyprowadzić
    do sądu i poprosić o dopuszczenie dowodu z jego opinii, przepisy tego nie
    zabraniają, co zresztą bylo ci już tłumaczone.

    > Jak sądzisz. Ile wynosi koszt
    >
    > Nie wiem. Wiem ze sady maja nadwyzki buzdetowe w USA pobierajac wpis
    > $250 za proces, ktory trwa przecietnie tylko rok. Wlicza sie w to koszta
    > rozprawy z lawnikami. I pracownicy w sadach dostaja wieksze gaze niz w
    > PRL-bis gardockiego. Wiec jednak mozna.

    Czyli nie wiesz ile wynoszą rzeczywiste koszty administracji procesu, ale
    wiesz, ze to co jest teraz pobierane to za dużo. Zaiste argumenty nie do obalenia.

    > Nie mow mi, ze w procedurze nie mozna wyrzucic wszelkie drobne
    > przepychanki procesowe poza budynek sadu.

    Można, ale to wymaga zmiany procedury. A tego już sąd zrobić nie moze, tylko
    sejm. Wiec z pomysłami kieruj się raczej tam.

    > Znowu pleciez o bzdurach formalnch. Jezeli rynna przecieka, to sie ja
    > wymienia, a nie zwala na kogo innego. Za to placimy tym przy korycie.

    Nie rozumiem o co ci chodzi. Sąd pobiera takie wpisy jakie wynikają z
    przepisów. Nie może ot tak stwierdzić że nie będzie pobierał wpisów bo są
    absurdalne. Do tego potrzebna jest zmiana prawa, a zgodnie z zasadą
    trójpodziału władzy (jeżeli wiesz co to takiego) sądy nie maja w tym zakresie
    żadnych kompetencji.

    > Klamiesz. Nie skuteczne, a wysokosc nie moze pozbawiac dostepu do sadu.
    > I od tego czasu nic sie nie zmienilo. Kutas Gardocki nadal jest
    > prezesem. Powienien byl honorowo zrzec sie urzedu. Jak nazwisko mowi,
    > ten honor, to honor ubeka z PRLu.

    Chyba nie zrozumiales co napisałem bo twoja odpowiedz jest zupelnie bez sensu.
    Moze to dlatego, ze zacząłes ublizac prof. Gardockiemu zanim doczytales moja
    wypowiedź do konca

    Wlasnie o ten koniec chodzi.

    > Ten tytul uzyskal zaklepujac polityczny wyrok na Sokolowskiego.

    Mam przez to rozumiec ze nie jest ci znany jego podręcznik do prawa karnego
    materialnego oraz inne jego publikacje z tej dziedziny?

    Wymowne milczenie. Niezwykle wymowne. Najtrudniej polemizowac z prawdą ktora
    kłuje w oczy.

    --
    Falkenstein
    Recht und Ehre