  • Data: 2007-08-31 20:55:54
    Temat: Re: sprzet w samochodzie
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fb9n3u$gao$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:fb9cu4$6ct$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >
    > Przykro mi, ale wprowadzasz gościa w błąd. Policja nie potrzebuje nakazu
    > prokuratora do dokonania przeszukania - spokojnie w pewnych w prawie
    > przewidzianych wypadkach może dokonać tej czynności na podstawie
    > legitymacji.
    >
    > Natomiast co do samej kontroli drogowej, to policjant prowadzący taką
    > kontrolę albo wykonuje czynności administracyjno-porządkowe, które nie
    > wymagają żadnego podejrzenia albo choćby przypuszczenia i mogą być
> [...]

    witam

    rzeczywiście są od tego wyjątki, ale i tak muszą istnieć tzw. wypadki nie
    cierpiące zwłoki, i dwa - że i tak musi niezwłocznie wystąpić o
    zatwierdzenie przeszukania które nastąpiło bez uprzedniego wydania
    postanowienia;

    poza tym wszczęcie postępowania przygotowawczego ma miejsce gdy następuje
    wydanie stosownego postanowienia o wszczęciu in rem (w sprawie) - art.303
    kpk (odnośnie śledztwa); przed tym postanowieniem policja może przeprowadzić
    postępowanie sprawdzające - art.307kpk, albo tzw. dochodzenie w niezbędnym
    zakresie - art.308kpk; te czynności z art.307 lub 308 przeprowadza się przed
    formalnym wszczęciem postępowania, zatem czynności przeszukania, dla
    przykładu, w aucie osoby podejrzewanej o przestępstwo, o którym organy
    ścigania wiedzą z informacji lub nawet formalnego zawiadomienia, jeszcze nie
    wszczynają postępowania przygotowawczego, o ile nie zostało wydane
    postanowienie o jego wszczęciu (czy to in rem czy już nawet in personam);
    postępowanie przygotowawcze wszczyna postanowienie kompetentnego organu
    ścigania, nie wszczynają tego czynności dokonywane w trybie art.307 czy 308
    lub inne czynności operacyjne policji; oczywiście zawiadomienie skutkuje
    wydaniem postanowienia o wszczęciu bądź odmowie wszczęcia postępowania
    karnego, ale jego wydanie może być poprzedzone czynnościami w trybie ww.
    artykułów

    pzdr