    From: Łukasz Mach <l...@m...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprzedaz CD z oprogramowaniem dostepnym w sieci
    Date: Wed, 15 Jan 2003 18:28:18 +0100

    Mariusz Jedrzejewski wrote:
    [ciach[
> [...]
    kolega ma rację. prawa autorskie są IMHO niezbywalne. co innego
    prawa majątkowe....

    > Moze sie nieprecyzyjnie wyrazilem. Chodzi mi o to, ze jezeli cos jest na
    > licencji typu Open Source (czyli np GPL), to autor tego oprogramowania po
    > udostepnieniu go nie interesuje sie, co ktos z tym jego oprogramowaniem
    > zrobi.
    niezupełnie. jeżeli licencjonuje to na GPLu, to go żywotnie interes
    uje co się z tym dalej zrobi. bo jeżeli ktoś rozpowszechni kod w postaci
    tylko binarnej, lub pod inną licencją, lub zamieni dotychczasowego aut
    ora na siebie, to jest to naruszenie licencji, i chyba też praw autorskich.
    [ciach]

    > Klasyczne pojecie praw autorskich, popularyzowane przez microsoft nie ma
    > tu zadnego zastosowania.
    > Prosze, poczytaj na temat Open Source cokolwiek, zanim zaczniesz sie
    > spierac...

    opensource niejedno ma imie. np. w BSD możesz robić co chcesz, byleś nie
    usunął informacji o autorze. w GPLu dodatkowo nie możesz zamieniać
    licencji, i musisz zamieszczać źródło. OpenSource będzie także wtedy, gdy
    zabronisz modyfikacji kodu źródłowego.

    pozdrav

    maHo