  • Data: 2003-01-15 12:56:40
    Temat: Re: sprzedaz CD z oprogramowaniem dostepnym w sieci
    Od: Mariusz Jedrzejewski <m...@p...com.pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule <b03lae$jup$1@news.onet.pl> Izi napisa?(a):
    > Witam
    > Rozwazmy taka sytuacje:
    > Firma komputerowa ma stale lacze i naped CDRW. Sciaga z sieci oprogramowanie
    > OpenSource typu dystrybucje linuxow, OpenOffice itd. Chcialaby je nagrywac
    > na CD-ROM i sprzedawac, oczywiscie cena zawieralaby koszt nosnika + koszty
    > uslugi sciagniecia i nagrania plyty.
    >
    > Moje pytania sa nastepujace:
    > 1. Czy jest to proceder legalny?

    Tak, oczywiscie jezeli zachowa sie wymogi licencji, czyli np oprogramowanie
    na licencji GPL bedzie rozpowszechniane z kodem zrodlowym. Licencje takie
    nie zabraniaja sprzedazy tego oprogramowania, jedynie sa surowe w kwesti
    dystrybucji czesci skladowych tego software'u, w tym przypadku zrodlo
    programu jest taka czescia.

    > 2. Czy zakupione w ten sposob oprogramowanie (sprzedane na f-re VAT) moze
    > zostac wprowadzone u klienta wlasnie na podstawie tej faktury?

    Tym bardziej moze, skoro mozna je wdrozyc nawet bez zadnych faktur, po
    prostu samodzielnie sciagajac taki program z sieci i stosujac sie do wymogow
    licencji.

    > 3. Czy tego typu dzialalnosc (jesli odpowiedz na pytanie nr 1 brzmi TAK)
    > podchodzi jeszcze pod USLUGI czy juz PRODUKCJE?

    Tego nie potrafie ocenic... Ale moim zdaniem jest to produkcja - robisz cos
    z czesci uzyskanych gdzie indziej - tak ja bym to interpretowal...

    > 4. Jak na takie praktyki patrza firmy typu BSA.

    BSA nie ma tu nic do gadania. Nawet nie wiem czy zajmuja sie w Polsce
    oprogramowaniem innym niz ms. Na Open Source nie kiwaja nawet paznokciem...

    > Bardzo prosze kogos doswiadczonego od odpowiedz

    Moze ja nie jestem doswiadczony, ale prosze bardzo.

    Mariusz
    Registered Linux User #206046
    email: m...@p...com.pl.nospam