    From: MiKeyCo <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprawa o alimenty a adwokat z urzędu?Do Anny
    Date: Sat, 30 Jul 2005 16:26:09 +0200

    Anna Kwiecińska napisał(a):
    > No właśnie. A nagle ktoś wyskakuje z marzeniami o ukręceniu łba matce, bo
    > musi alimentować własne dziecko.Mimo tego, pretensje masz oczywiście do
    > mnie. Czyżbyś projektował na mnie wizerunek żony?

    Ja też często bym chętnie komuś łeb ukręcił. I co? Zrobię to? W
    rzeczywistości chcę to uczynić? Planuję? Marzę o tym? Nie, to tylko
    poryw nerwów i emocji, które są jedynie motywacją do działań i wstępem
    do dokładniejszej analizy i czynów już na chłodno.

    Żeby sprawę postawić jasno to stwierdzę, że czasami mam chęć ukręcić
    łba prezydentowi RP za jego co poniektóre decyzje[1].

    [1] Czyn(!) takowy byłby oczywiście ścigany z urzędu, w dodatku jest to
    jedno z przestepstw, o których każdy na terenie RP ma obowiązek
    powiadomić organy ścigania. Jeśli uznajesz stwierdzenie 'mam chęć łeb
    ukręcić' za dostatecznie uzasadnioną chęć czy przygotowania do wykonania
    czynu, to znaczy, że w tym momencie jesteś zobowiązana do powiadomienia
    policji lub prokuratury, że planuję i/lub przygotowuję zamach na
    prezydenta. Jeśli nadal trzymasz się swojego pierwotnego stanowiska, to
    leć złożyć zawiadomienie i zeznania. Uważaj, niepowiadomienie o
    planowanym zamachu jest również ściganym przestępstwem.

    I w tym momencie, chyba przyznasz, że 'chciałbym łeb jej ukręcić' jest
    bliższe stwierdzeniu 'jak on(a) mnie denerwuje!' niż 'jeszcze chwila a
    zaraz mu/jej coś zrobię'. Przestań wierzgać o te nieszczęsne sformułowanie.

    > Jestem wdową z b.udanego związku. Ale w zawodzie stykam się z wieloma
    > skrzywdzonymi matkami. Również przeważająca większość ojców na słowo
    > alimenty reaguje jak byk na czerwoną plachtę.

    Tak jak dla wielu rozsatnie z żoną jest tylko pretekstem do uwolnienia
    od obowiązku utrzymania rodziny. A samo rozstanie nie jest celem
    głównym. To nic odkrywczego.

    Nie mam żony ani dzieci, nigdy dotychczas nie miałem. Za to wiem, co
    znaczy życie w rodzinie, poza nią, rozstanie rodziców, otrzymywanie i
    dawanie pomocy innym. Proszę, tylko nic mi nie zrób. Jestem niewinny. :D
    --
    pzdr
    MiKeyCo