  • Data: 2007-08-07 10:18:34
    Temat: Re: sprawa karna a potem sprawa cywilna ?
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "dropsec" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:f99e4d$ojp$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >5 czerwca byla rozprawa sadowa - zjawilem sie tylko ja jako pokrzywdzony,
    > oskarzonego nie bylo ale rozprawa sie odbyla. Sedzina oglosila wyrok (2 na
    > 8m-cy) dla oskarzonego oraz ze ma mi oddac 1000 zl. Co mam teraz zrobic
    > aby te pieniadze delikwent mi oddal? Mam zalozyc osobna sprawe cywilna?
    > (czy jak to sie robi - prosze o szczegoly).
    >
    > Dzieki
    >

    > --
    > TELEFONY KOMÓRKOWE - SKUP - SPRZEDAŻ - DOŁADOWANIA ON-LINE - www.getfon.pl

    Witam

    zapewne wkradla się spora pomyłka do tresci podanego przez ciebie wyroku -
    zapewne dostał 8 miesięcy w zawieszeniu na 2 lata;
    mniejsza o to - sprawa zasadnicza - sąd zasądził od niego na twoja rzecz
    obowiązek naprawienia szkody w wysokości 1.000,00zł; oczywiście na razie
    wyrok jest nieprawomocny, aczkolwiek nic o tym nie piszesz; zakładam że
    drugiej instancji jeszcze nie było, wiec może sie odwołać;
    jak juz bedzie wyrok prawomocny, to kierujesz do sądu karnego I instancji
    wniosek o nadania klauzuli wykonalności w zakresie zasądzonego obowiązku
    naprawienia szkody; a nie wskazał sąd terminu, w którym oskarżony ma
    zapłacić ci tą kwotę? sprawdz - zapewne liczona jest od dnia uprawomocnienia
    się wyroku i do tego terminu ma obowiązek zapłacić ci dobrowolnie; jezeli
    tego nie uczyni, wowczas majac juz klauzule wykonalności posylasz wyrok do
    komornika z wnioskiem o egzekucje z np. jego wynagrodzenia, ruchomości,
    nieruchomości, z rachunku bankowego;
    nie musisz z tym isc do sądu cywilnego, chyba ze chcesz wiecej :)

    pzdr