  • 1. Data: 2007-08-07 09:26:02
    Temat: sprawa karna a potem sprawa cywilna ?
    Od: "dropsec" <d...@i...pl>

    5 czerwca byla rozprawa sadowa - zjawilem sie tylko ja jako pokrzywdzony,
    oskarzonego nie bylo ale rozprawa sie odbyla. Sedzina oglosila wyrok (2 na
    8m-cy) dla oskarzonego oraz ze ma mi oddac 1000 zl. Co mam teraz zrobic aby
    te pieniadze delikwent mi oddal? Mam zalozyc osobna sprawe cywilna? (czy jak
    to sie robi - prosze o szczegoly).

    Dzieki

    --
    TELEFONY KOMÓRKOWE - SKUP - SPRZEDAŻ - DOŁADOWANIA ON-LINE - www.getfon.pl

  • 2. Data: 2007-08-07 10:00:30
    Temat: Re: sprawa karna a potem sprawa cywilna ?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "dropsec" <d...@i...pl> naskrobał/a w

    > Co mam teraz zrobic aby te pieniadze delikwent mi oddal? Mam
    > zalozyc osobna sprawe cywilna? (czy jak to sie robi - prosze o
    > szczegoly).

    Po uprawomocnieniu wyroku idź do sądu, żeby przybili ci klauzulę wykonalnośći i z
    takim wyrokiem idziesz do komornika.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 3. Data: 2007-08-07 10:06:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "dropsec" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Po uprawomocnieniu się wyroku zażądać jego odpisu, a następnie złożyć
    wniosek o opatrzenie go klauzulą wykonalności. po opatrzeniu taką klauzulą
    możesz z tym iść do komornika.

  • 4. Data: 2007-08-07 10:18:34
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > aby te pieniadze delikwent mi oddal? Mam zalozyc osobna sprawe cywilna?
    > (czy jak to sie robi - prosze o szczegoly).

    Witam

    zapewne wkradla się spora pomyłka do tresci podanego przez ciebie wyroku -
    zapewne dostał 8 miesięcy w zawieszeniu na 2 lata;
    mniejsza o to - sprawa zasadnicza - sąd zasądził od niego na twoja rzecz
    obowiązek naprawienia szkody w wysokości 1.000,00zł; oczywiście na razie
    wyrok jest nieprawomocny, aczkolwiek nic o tym nie piszesz; zakładam że
    drugiej instancji jeszcze nie było, wiec może sie odwołać;
    jak juz bedzie wyrok prawomocny, to kierujesz do sądu karnego I instancji
    wniosek o nadania klauzuli wykonalności w zakresie zasądzonego obowiązku
    naprawienia szkody; a nie wskazał sąd terminu, w którym oskarżony ma
    zapłacić ci tą kwotę? sprawdz - zapewne liczona jest od dnia uprawomocnienia
    się wyroku i do tego terminu ma obowiązek zapłacić ci dobrowolnie; jezeli
    tego nie uczyni, wowczas majac juz klauzule wykonalności posylasz wyrok do
    komornika z wnioskiem o egzekucje z np. jego wynagrodzenia, ruchomości,
    nieruchomości, z rachunku bankowego;
    nie musisz z tym isc do sądu cywilnego, chyba ze chcesz wiecej :)

    pzdr

  • 5. Data: 2007-08-07 11:15:59
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Tue, 07 Aug
    2007 11:26:02 +0200, dropsec zeznał(a):

> [...]
    > te pieniadze delikwent mi oddal? Mam zalozyc osobna sprawe cywilna? (czy jak

    a ta sędzina to mowiła, że ma Tobie oddać, czy że ma taką grzywnę zapłacić? ;)