  • Date: Thu, 17 Jan 2008 23:36:35 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spóldzielcze prawo do lokalu mieszkalnego

    Marcin Wasilewski pisze:

    > Tak? To będąc członkiem spółdzielni mieszkaniowej idź na zebranie
    > wspólnoty mieszkaniowej i zobaczymy jaki będziesz miał wpływ na przebieg
    > głosowania.

    O czym ty piszesz?

    Zrzędzisz na to, że rzekomo nie masz wpływu na działanie spółdzielni
    mieszkaniowej, a chcesz ten wpływ mieć chodząc na zebrania jakiejś
    wspólnoty mieszkaniowej?

    > ROTFL, to jesteś Ty, Pooglądaj sobie w TV, co prezesi spółdzielni
    > wyczyniają i jaki wpływ na to mają szarzy członkowie spółdzielni. Nie

    Bo szarzy członkowie spółdzielni mają w odwłoku działanie spółdzielni -
    ilu znasz takich, co biorą aktywny udział w np. walnych zebraniach, hmm?

    > jest tajemnicą, że do zarządu wybierani są często znajomi "królika", a
    > robi to się w różny sposób, np. tak przeciągając zebranie (do godzin
    > wczesnoporannych), aby większość ludzi poszło sobie do domu.
    > Jaki masz wpływ, na to aby był w pierwszej kolejności ocieplony twój
    > blok, a nie ten na drugim końcu osiedla?

    Któryś musi być pierwszy - bo jak zacznie się robić wszystkie na raz, to
    istnieje spora szansa na rozbabranie robót.

    > Ty będziesz głosował aby ocieplony był twój, mieszkańcy innego bloku
    > postąpią podobnie i w praktyce stanie na tym co zarząd spółdzielni sobie
    > obmyśli. Jaki masz wpływ aby przepchnąć coś co dotyczy Twojego bloku,
    > jeśli akurat mieszkają u Ciebie emeryci co wolą słuchać radio "co ma
    > ryja", niż pójść na zebranie.

    Pretensje miej do nich, nie do zarządu.

    > Nie przekonuj mnie, że lepiej mieć bezpośrednie prawo głosu w podmiocie
    > posiadającym np. 10 tysięcy członków i hektary nieruchomości, niż we
    > wspólnocie mieszkańców, która ma bezpośredni wpływ na losy jednego
    > budynku i nie musi się martwić, że w innym bloku trzeba usunąć azbest i
    > za coś wyremontować drogi spółdzielcze.

    Tia, tylko taki jeden blok ma odpowiednio mniejsze zasoby. A jak się nie
    dorzucisz do spółdzielczych dróg, to módl się, żeby nie były one jedyną
    drogą do twojego ukochanego bloku - spółdzielnia może zacząć pobierać myto.

    Zresztą tacy jak ty zaraz zaczną się awanturować, że zaczęto ocieplanie
    od innego niż twój pionu i że w twoim pionie sami emeryci, co nie biorą
    udziału w głosowaniach i ostatnia klatka przegłosowała, żeby zacząć ich
    strony ;->