  • Data: 2002-09-01 10:30:12
    Temat: Re: spadek + testament
    Od: Iksow <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 30 Aug 2002 19:44:51 +0200, "Wojciech Drewniak"
    <w...@i...pl> wrote:

    >Nie musz? by? na rozprawie, je?eli s?d uzna za stosowne i konieczne /przy
    >w?tpliwo?ciach co do wazno?ci testamentu/ to sam ich wezwie lub zobowi??e do
    >wypowiedzenia si? na pi?mie.
    ??? wydawalo mi sie ze testament jest sprawdzany na wniosek ktoregos
    ze spadkobiercow lub kogos ew. pominietego.
    Sad sam z siebie stwierdza ze podda testament badaniu czy tez chodzi o
    to ze jak pominieci spadkobiercy nie wypowiedzieli sie na pismie i nie
    przyjechali na rozprawe to sad i tak chce dostac od nich informacje ze
    zgadzaja sie z testamentem?
    Moze lepiej wziac od wszystkich spadkobiercow pelnomonictwo na jedna
    osobe (bodajze 50pln x liczba spadkobiercow i wizyta z kazdym u
    notariusza) i tylko ta osoba pojedzie na rozprawe?
    Myslalem ze jak spadkobiercy nie stawiaja sie na rozprawe o ktorej sa
    poinformowani przez sad (inie przysylaja jakiegos usprawiedliwienia,
    zwolnienia lekarskiego itp) to sad zaklada ze osoby te zgadzaja sie z
    testamentem?

    >Wystarczy ?e jedna osoba z?o?y wniosek, wska?e
    >wszystkich którzy dziedziczyliby z ustawy i s?d wy?le im zawiadomienia o
    >sprawie i dor?czy odpisy wniosku.
    > Pami?taj, ?e s?d dorr?cza wszystko a nie ty.
    a niech sobie sad dorecza... nikt nie ma ani czasu ani ochoty tracic
    czas po sadach i troche ciezko zebrac na jeden dzien iles tam osob
    zeby pojechaly na okreslona godzine danego dnia do sadu.
    a jak jeszcze wszyscy zgadzaja sie z testamentem ze wszystko
    dziedziczy jedna osoba to nikomu nie chce sie jechac ;-)

    >To twoja wola ?e chcesz osobnych postepowa? po ka?dym spadkodawcy. Ale po
    >co? To nie ma znaczenia ?e s? to ró?ne osoby. Chyba ?e w???ciwe s? ró?ne
    >s?dy.
    ale nie ma przeciwwskazan zeby zrobic spadek na dwoch oddzielnych
    rozprawach - tzn masa spadkowa po dziadkach (rodzicach ojca) nie
    wchodzi w sklad masy spadkowej po ojcu i te sprawy nie wiaza sie ze
    soba.
    Kwestia polega na tym ze spadek po ojcu moge przeprowadzic od reki (bo
    dysponuje juz wszystkimi papierami, aktami, testamentem itp) a po
    dziadkach moze sie troche zejsc z zalatwianiem papierzysk (bo trezba
    sadowi pokazac co wchodzi w sklad spadku, a wiec trzeba powyciagac
    wszystkie akty wlasnosci, ksiegi wieczyste itp).

    pozdrawiam,
    Iksow