eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: skandal Pekao SA [crosspost] › Re: skandal Pekao SA [crosspost]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
    pl!not-for-mail
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: skandal Pekao SA [crosspost]
    Date: Mon, 14 Jul 2008 00:49:22 +0200
    Organization: Dialog Net
    Lines: 26
    Message-ID: <g5fnln$sdr$1@news.dialog.net.pl>
    References: <g5d2fg$v7i$1@news.dialog.net.pl> <g5fkn0$87k$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-6-77.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1216045559 29115 78.8.6.77 (14 Jul 2008 14:25:59 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 14 Jul 2008 14:25:59 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:543698
    [ ukryj nagłówki ]

    W wiadomości news:g5fkn0$87k$1@news.onet.pl sz <s...@b...no> pisze:

    > ...a tak sobie właśnie pomyślałem że w sytuacji gdy ktoś wysyła CV pocztą
    > i listonosz dochodzi do wniosku że chrzani tę robotę i wyrzuca list byle
    > gdzie udostępniając go tym samym publicznie, oczywiste jest że winę ponosi
    > pracownik poczty a nie na przykład bank do którego był adresowany list.
    > a przecież relacja banku z tą nieszczęsną firmą, która zrobiła stronę do
    > wysyłania CV jest podobna do relacji z pocztą: mają po prostu dostarczać
    > dokumenty (a żeby była bardziej podobna, weźmy pod uwagę przypadek gdzie
    > bank ma umowę z pocztą tak że osoba wysyłająca nie płaci ani nie wybiera
    > sposobu dostarczenia - tylko korzysta z koperty z nadrukiem "opłata
    > pobrana - umowa nr XXXXX").
    > czy to przenosi odpowiedzialność z poczty na bank? nie! czy więc w
    > przypadku tego skandalu internetowego bank może się zupełnie odciąć od
    > winy? (nie mówię tu o aspekcie marketingowym bo on spowoduje że na pewno
    > będą przepraszać żeby ładnie wyszło, tylko o winę z punktu widzenia prawa)
    IMO to nie tak. Poczta odpowiada za przesyłkę i to ona ponosi
    odpowiedzialność wobec zakupującego ich usługę. Następnie może ukarać
    winnego pracownika albo wystąpić przeciwko niemu z powództwem regresowym.
    Trudno żeby usługobiorca ścigał jakiegoś nieznanego mu listonosza.
    Odpowiedzialność powinien ponieść bank, a potem się dogadywać/sądzić z firmą
    hostingową.

    --
    Jotte

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1