    From: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sedziowie powinni byc rozliczani!
    Date: Mon, 14 Dec 2009 10:30:08 +0100

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

    > Właśnie sobie oglądam to skrzyżowanie i za cholerę nie mogę znaleźć
    > tego pierwszeństwa
    > http://www.zumi.pl/namapie.html?&long=19.91083325&la
    t=50.0465528&type=2&scale=1b&svActive=false

    Wlasnie, bo trudno jest sie polapac, jak kto naprawde jechal.

    Wg mnie bylo tak:

    1. samochody staly przed swiatlami na tym duzym skrzyzowaniu z
    dwujezdniowka (Zielinskiego).
    2. sznur stojacych samochodow wystawal poza male skrzyzowanie z
    uliczka idaca na poludnie w dol mapy (Zielna, czy jak jej tam).
    3. rowerzysta omijal stojace samochody i chcial podjechac na poczatek
    kolejki
    4. zderzenie nastapilo na skrzyzowaniu BEZ SWIATEL w punkcie
    zaznaczonym:
    http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/?zoom=18&lat=50.04669
    &lon=19.9111&layers=0000B0FT&mlat=50.04650&mlon=19.9
    1092

    Pytanie, czy rowerzysta ma prawo omijac taka kolejke przed swiatlami,
    ma dwie odpowiedzi, zaleznie od tego, czy pytamy samochodziarza, czy
    rowerzyste. Litera prawa jest dla mnie niejasna.

    MJ

    PS. Natomiast nie ma wg mnie watpliwosci co do tego, ze mowa jest o
    omijaniu, nie o wyprzedzaniu, obacz art. 23 - samochod czekajacy na
    mozliwosc skretu w lewo sie omija, a nie wyprzedza.