  • Data: 2022-09-11 18:23:14
    Temat: Re: ryby
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale LNT dotyczy mutagennej.

    To w takim razie jest błąd w samych założeniach ekstrapolacji dawek z
    hioszimy i nagasaki, które były raczej "zupogenne". Nic dziwnego, że
    ekstrapolując grube siverty w strone zera (miktosivertów) wyszły bzdury.
    To tak jakbyś się pierdolnął młotkiem w palec i doszedł do wniosku że
    każda siła działająca na organizm jest szkodliwa:P

    > Dlatego nie ma żadnego sensu ektrapolowac w obrebie takich dawek, gdzie
    > są zniszczenia wykraczające poza mutacje.

    No ale właśnie z takich ekstrapolowano, bo takie dane akurat się
    nadarzyły przy okazji. A potem doszły inne, okazało się że ta cała
    hipoteza nie ma żadnego odbicia w praktyce, no ale skoro już mądre głowy
    tak kiedyś powiedziały, wywalono na to kupę kasy i można na
    zabezpieczeniach trzepać ją dalej, to się to robi. Jak już pisałem coś
    mi to przypomina. Chociaż... analogią do LNT w covidyźmie byłoby że
    każda ilość białka kolca szkodzi... i głupia sprawa z tymi szczepionkami;)

    > O, to jest w sumie bardzo dobry przykład do dyskusji o LNT, tylko, że
    > tutaj raczej klarownie mozna wskazać, że ciepło jest konieczne do
    > funkcjonowania organizmu, a w przypadku promieniowania jonizującego,
    > poza owym aspektem ewolucyjnym to jakoś da się coś wymyslić?

    Gdyby nie maechanizm naprawy DNA, to organizmy żyłyby raczej krótko,
    więc jakiś bodziec żeby taki mechanizm powstał i nie zanikł jest konieczny.

    > Jak nikt nie tworzy. Kazdy SDS zawiera taki LNT dla konkretnych
    > substancji chemicznych.

    Wybacz ale nie rozumiem:P Jest taki LNT dla na przykład żelaza czy magnezu?

    > A wiemy, że nie? Czy dowolna dawka UV jest obojętna?

    Metody naukowe nie polegają na tym, że stawiamy tezę i ktoś ma udowodnić
    że nie:P

    Ale nie - pewnie trafienie takiej co będzie zupełnie obojętna będzie
    trudne. Będą zarówno korzystne jak i negatywne. Zależy jak przypisywać
    wagi. No ale jakoś jednak tak jest, że w zimę ludzie narzekają na brak
    słońca a witaminę D się suplementuje. Więc nie kupuje teorii LNT dla
    promieniowania słonecznego.

    > A np. wirusy?

    Też choć one chyba w inny sposób - nie rozwalają DNA losowo. Zaraz się
    okaże, że niewielki promieniowanie pomaga na kowita:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!