  • Data: 2022-09-11 22:14:12
    Temat: Re: ryby
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.08.2022 o 14:11, Olin pisze:
    > Za generała - wróć, Generała - był porządek i nikt nie siał paniki; szkoda,
    > że ta arkadia minęła.

    Nie wiem, na ile to kogokolwiek tu interesuje, ale z dość wiarygodnego
    źródła dowiedziałem się, jaka jest hipoteza, co do przyczyn śnięcia ryb.
    Nikt niczego nie truł. Do Odry normalnie są zrzucane ścieki. Ilość
    możliwych do wprowadzenia do rzeki ścieków jest obliczana jako stosunek
    tych ścieków do ilości czystej wody w rzece - tak w uproszczeniu.

    W Polsce decyzje są wydawane na dłuższy okres czasu i wpisując w decyzje
    dopuszczalną ilość ścieków wzięto pod uwagę parametry Odry sprzed kilku
    lat. Kilka suchych lat spowodowało, że zmniejszyła się ilość czystej
    wody, a przy tym samym zrzucie ścieków zwiększyło to ich stosunkowy
    udział w rzece.

    Ponieważ Odra jest rzeką graniczną, więc nasze służby muszą koordynować
    się z niemieckimi, bo przecież nasze i ich ścieki się sumują. Niemcy
    nalegali na zmniejszenie ilości ścieków po polskiej stronie, bo oni też
    by chcieli swoje tam odprowadzać. Nasi uważali, że Niemcy naszym kosztem
    chcą bardziej truć rzekę. No i tak długo się koordynowali, że wyszło, to
    co wyszło.

    Zaznaczam, że nie jestem ekspertem i po prostu "dowiedziałem" się w
    rozmowie, że tak było. Nie ręczę za prawdziwość tego komunikatu, ale
    brzmi to dość wiarygodnie, więc może być coś w tej teorii. Piszę tu
    tylko z tego powodu, że toczyła się tu dyskusja na ten temat.
    Wcześniejsze posty już mam usunięte, a ten Olina wydał mi się po prostu
    na tyle neutralny, że można pod nim podpiąć ten komunikat.

    --
    Robert Tomasik