  • Data: 2022-08-16 18:01:34
    Temat: Re: ryby
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.08.2022 o 15:41, J.F pisze:

    > Czy takie niewyobrazalne ... ktos potrafi policzyc?

    Ja "potrafię". W czujce jest 0,2mg ameryku. O aktywności 33kBq.
    Dopuszczalna aktywność Am w ciele człowieka za wiki to 18 kBq - a więc z
    pewnym zapasem możemy przyjąć 0,1 mg ameryku na twarz. Powiedzmy że że
    0,1mg na 75kg - czyli 1.33 mg na 100kg.

    Załóżmy że w rybie jest finalnie to samo stężenie co w otaczającej jej
    wodzie więc na tonę wody potrzeba 1.33mg. Teraz dane odry z dupy -
    szerokość 150 metrów, głębokość 1,5m 225m3 metr bieżacy razy powiedzmy
    kilometr skażonej rzeki daje 225 000 ton wody *1,33 mg to razem o ile
    się gdzieś nie pierdolnąłem daje 300 kg ameryku czyli niecałe milion
    czujek dymu. A to jeszcze poziom bezpieczny:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!